PEKING, Prvo mjesto na listi najprodavanijih smartfona u Kini zauzeo je nepoznati lokalni proizvođač “Siaomi“ (Xiaomi), potisnuvši sa čela giganta Samsung.
Firma, osnovana tek prije četiri godine, ostvarila je ogroman rast. Na najvećem svjetskom tržištu je prodala 15 miliona pametnih telefona, ostvarila rast na godišnjem nivou od 240 odsto i tržišni udio od 14 odsto.
Ipak treba pomenuti da razlike ostaju tijesne. Više od deset odsto tržišnog udjela imaju potisnuti južnokorejski Samsung i druga tri kineska proizvođača – Lenovo, Julong (Yulong) i Huavei (Huawei).
Brzi rast koji je ostvario Siaomi, geografski je veoma jednosmjeran. Kompanija prodaje 97 odsto svoje produkcije upravo na kineskom tržištu. Međutim, kako navodi Si-en-en mani (CNN Money) to neće dugo biti tako.
Već prošle godine je kineski proizvođač preoteo Guglu menadžera Hjuga Bera, koji od njega treba da napravi globalnog igrača. Kao prvi cilj ekspanzije označena su gusto naseljena tržišta u razvoju, kao što su Indonezija, Meksiko, Rusija, Tajland ili Turska.
I na ta tržišta namjerava da se probije na isti način kao i na domaćem – niskom cijenom. Ona se kod modela Siaomi koji, prema kritičarima, imaju upadljivu sličnost sa Eplovim (Apple) ajfonima (iPhon), kreće oko 130 dolara, što je jedva malo više od zbira cijene rada i materijala.
Upravo to osnivač, vlasnik i direktor firme Lei Džun smatra ključnim elementom svog poslovnog modela.
“Naš biznis model je sličan Amazonu. Naše hardverske proizvode prodajemo sa veoma malim maržama, tako da su naše cijene trećina Eplovih. Dobit ostvarujemo zahvaljujući plaćanju sadržaja i usluga”, rekao je Lej ranije u razgovoru za Si-en-en.
Iako je izgubio prvo mjesto na kineskom tržištu, Samsung ne mora da brine o svojoj poziciji najprodavanije globalne marke smartfona. U drugom tromjesečju ove godine on je prodao 74,3 miliona smartfona, što je više od četvrtine pametnih telefona prodatih u tom periodu na cijelom svijetu. Tanjug