DOBOJ, Predstavnici mašinovođa Željeznica Republike Srpske /ŽRS/ i Uprave ŽRS nisu postigli dogovor na današnjem sastanku u dobojskoj Radionici za održavanje šinskih vozila, gdje mašinovođe štrajkuju, a nova runda razgovora najavljena je za sutra – javlja dopisnik Srne.
“Nažalost ni danas nismo postigli nikakav dogovor, jer je Uprava ŽRS odlučna u stavu da ne ispuni naše zahtjeve”, rekao je Srni Radenko Marić, jedan od lidera mašinovođa.
Marić je rekao da je generalni direktor ŽRS namjenski za današnje pregovore sa mašinovođama odredio izvršnog direktora za pravne poslove ŽRS Milenka Bilića, dok su sastanku prisustvovali i predsjednik Konfederacije sindikata RS Obrad Belenzada, te predstavnik Sindikata “Mitala” iz Prijedora.
On je istakao da pozdravlja današnje pregovore koje je inicirala Uprava ŽRS, ali da su mađšinovođe i dalje jasne u stavu kako neće pokrenuti željeznički saobraćaj sve dok ne budu uslišeni njihovi zahtjevi.
“I dalje nam je nejasno da neko može dozvoliti ogromne gubitke kako na ŽRS, tako i u privredi RS, a sve zbog minimalnih sredstava koja je potrebno uplatiti po zahtjevu mašinovođa”, rekao je Marić.
On je dodao da, prema njihovim procjenama, jedan mjesec isplate dodatnog troška koji stručno nazivaju kilometar i koji zahtijevaju od Uprave ŽRS, iznosi oko 40.000 KM za sve mašinovođe na prugama RS.
“Možda bi bili spremni i da prihvatimo uplatu samo jednog dijela dugovanja i da onda nastavimo dalje pregovore i počnemo rad, ali nam to jednostavno niko iz Uprave još nije ponudio”, kaže Marić.
Prema njegovim riječima, Uprava ŽRS tvrdi da je isplata kilometra u visini kako mašinovođe traže i zahtijevaju, nezakonita i za sada ne žele da im isplate nijedan dio, tako da će mašinovođe i dalje ostati okupljene u krugu dobojske Radionice za održavanje šinskih vozila.
Mašinovođe, koje su od ponedjeljka, 10. oktobra, zaustavili vozove, traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Treba poštovati prava radnika, ali kako shvatiti da ovdje nema zdravog razuma i da trpe strani ulagači u Republiku Srpsku zbog kako kaže gospodin Marić 40.000 KM. Pa neka se tih 40.000 KM posmatra i iz ugla mašinovođa, koliko je to u odnosu na gubitak ugleda i potencijalno ugovorenih poslova ubuduće???
Nešto drugo se valja iza 40.000 KM. Vreme će pokazati. A to je pljačka, kriminal i korupcija.
Ovo što ima Republika Srpska nigdje nema, ovako povoljnog ambijenta za ulaganja. Veliki problem su nam još uvijek te koncesije koje prelaze 0,5%, ali toliko volimo Republiku Srpsku, da ćemo još neko vrijeme preko toga preći. Inače, za svaku pohvalu su sve vaše vlade u poslednjih 20 godina. Svi se utrkuju da nam izađu u susret. Doduše i mi njima dokažemo da posjedujemo malu dozu elegancije.
Poruka svim stranim investitorima : dođite u Republiku Srpsku, Mali Antili i Kajmani su mali raj u odnosu na ovo.