BANJALUKA, Iako je Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje BiH prije pola godine dao uslovnu saglasnost za pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta, ovaj dokument nije usvojen i još se ne zna status oko 200 radnika koji treba da budu preraspoređeni.
U UIO, koja trenutno zapošljava 2.439 radnika, kažu da je ukupan broj sistematizovanih mjesta prema važećem pravilniku 2.543, ali da postoje oni koji obavljaju funkciju koja ne postoji u sistematizaciji radnih mjesta.
Prema novom pravilniku, koji je u avgustu prošle godine dobio uslovnu saglasnost UO, predviđeno je da UIO zapošljava 2.690 ljudi.
Iako je Upravni odbor dostavio primjedbe na taj pravilnik, te zahtijevao određene izmjene, UIO nije uradila izmjene u skladu sa zahtjevima.
UO je isticao da postoji problem popune radnih mjesta na graničnom prelazu Bijača, gdje ne postoji sistematizovan broj izvršilaca i pitanje je kako će se omogućiti da taj prelaz funkcioniše od 1. jula ove godine, kaže izvor “Glasa Srpske” iz UIO.
Navodi i da postoji neslaganje u vezi sa stručnom spremom, gdje je Uprava predložila da se za šefove odsjeka za carine imenuju diplomirani ekonomisti i pravnici.
UO je nezadovoljan jer se predloženim pravilnikom, pored osnovna četiri sektora dodaje još jedan, pa na četiri radnika treba da se imenuje pomoćnik direktora.
Kako saznajemo, u UIO su pravilnikom predvidjeli da se interna revizija koja broji 27 ljudi smanji na deset ljudi, što je bilo neprihvatljivo za UO jer su jednoglasni da se ne može smanjiti segment koji ima veliku ulogu.
Prema saznanjima “Glasa Srpske”, na posljednjoj sjednici UO UIO vođena je polemika u vezi s tim, dok je direktor UIO Miro Džakula tvrdio da su sve primjedbe usvojene, članovi UO su tvrdili da toga nema u dostavljenom materijalu, zbog čega se još ne zna status oko 200 radnika.
Kancelarija za reviziju institucija BiH dala je UIO mišljenje sa rezervom upravo zbog nepostojanja pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta.
Načelnik Odjeljenja za komunikacije u UIO Ratko Kovačević kaže da u Upravi, prema ocjeni revizije, postoje radnici na nepostojećim mjestima, odnosno da u pojedinim odsjecima radi više ili manje radnika nego što je to predviđeno.
– Postojeći pravilnik rađen je 2004. godine, ali su u međuvremenu uočeni određeni nedostaci, te se ukazala potreba da se uspostave novi odsjeci, a Upravi su takođe date i neke druge obaveze – dodao je Kovačević.
Pomoćnici direktora
Predstavnički dom Parlamenta BiH usvojio je prošle sedmice Zakon o dopuni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH prema kojem će ubuduće direktor postavljati i razrješavati svoje pomoćnike.
Iz UIO su “Glasu Srpske” rekli da će se, nakon što na snagu stupi dopuna zakona, izbor pomoćnika sprovoditi putem javnog oglasa preko Agencije za državnu službu BiH. Glas Srpske