MINHEN, Fudbalski navijači svake godine potroše 35 milijardi evra, pokazuje istraživanje sponzora fudbalske Lige šampiona Masterkarda i European Business School (EBS).
Oni jednu petinu ili 7,5 milijardi evra odvajaju na TV pretplatu, dok smještaj i putovanje na utakmice i posjete stadionima koštaju oko 8,7 milijardi svake godine.
Oko 3,5 milijardi se troši na odlazak na domaće utakmice svojih klubova, 13 odsto odlazi na rekvizite klubova, a šest odsto na posjete sportskim barovima gdje se utakmica gleda na velikom ekranu.
Fudbalski navijači imaju i uticaj na turizam. Jedna trećina svih ‘navijača bez granica’ rezervisala je putovanje isključivo za gledanje utakmice ili posjete stadionu. Jedna petina namjerno kombinuje gledanje utakmice sa posjetom grada ili ubacuje utakmice u svoj regularni odmor.
Od ukupne populacije navijača jedna četvrtina, što je oko 41 milion klasifikovani su kao “Obožavaoci bez granica”, a najpopularniji klubovi su Barselona (29 odsto), Real Madrid (10 odsto) i Mančester Junajted (8 odsto).
Zanimljivo, novac koji godišnje potroše navijači dovoljan je za izgradnju 100 Allianc Arena ili kupovinu 372 Kristijana Ronalda i čak 562 Fernanda Toresa.
Postoje tri mega-trenda koja su doprinijela širenju obožavaoca bez granica – “povećana mobilnost, potpomognuta jednostavnijim i jeftinijim internacionalnim putovanjima znači da strani klubovi više nisu izvan domašaja. Kao drugo – novi medijski kanali omogućili su obožavaocima jednostavan pristup klupskim informacijama i stranim obožavaocima pa se obožavaoci bez granica osjećaju više uključenim u živote klubova. I treće – uzdizanje igrača i trenera do zvjezdanog statusa nadišlo je jezične i kulturne razlike te poslužilo kao lijepak koji je zajedno spojio obožavaoce iz raznih zemalja”, prenose agencije.