BEOGRAD, Direktor danske firme „Balanced food” Kim Breting je izjavio da su srpski proizvodi odlični ali da zbog loše ambalaže teško prolaze u inostranstvu.
S druge strane, dizajneri kažu da se loše upakovana hrana u Srbiji bolje prodaje jer djeluje jeftinije, a osiromašeni građani oklijevaju i da priđu proizvodu čija ambalaža izgleda skupo.
U Srbiji jedva pet odsto proizvoda ima pristojnu ambalažu – tvrdi Slavimir Stojanović, direktor firme “Designis” koja se bavi dizajnom pakovanja.
Razlog za to je, kako kaže, što dizajn ambalaže kod mnogih prozvoda rade “strine, tetke i drugi rođaci proizvođača”.
“Promašena je tema ako se radi na svoju ruku. To je kao da sami sebi vadite zub. Kod nas je problem i što se izgubilo povjerenje da bolje upakovan proizvod donosi veći profit i da se automatski bolje prodaje. Takav je trend svuda u svijetu. Mada, ima situacija kada se u Srbiji i namjerno radi lošiji dizajn jer tako proizvod djeluje jeftinije, dok bi dobar dizajn uplašio potrošače koji bi odmah pretpostavili da je taj proizvod mnogo skup” – kaže Stojanović.
U svijetu je logika drugačija. Tamo kvalitetno upakovan proizvod nudi obećanje dobrog, dok sve što je ružno dizajnirano ne obećava i ne privlači kupce.
On dodaje da domaći proizvođači treba da budu svjesni da ako proizvodi nisu dobro upakovani “ne mogu uopšte da zaigraju na tom tržištu”, prenose agencije.