Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Kafa sve skuplja: Klimatske promjene podižu cijene širom svijeta

    28. Decembra 2025. — 09:00

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hotelijeri na Jahorini imaju velika očekivanja od ove sezone

    28. Decembra 2025. — 13:40

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Kriza nezaposlenosti u Njemačkoj

    28. Decembra 2025. — 13:00

    Srozan uvoz iz SAD, razmjena s Rusima u uzletu

    28. Decembra 2025. — 11:20

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Nikad veća potražnja radnika u najjačim svjetskim ekonomijama

    28. Decembra 2025. — 09:50

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nail Šećkanović: “Kilometar autoputa do Mostara koštaće i do 20 miliona evra”

Nail Šećkanović: “Kilometar autoputa do Mostara koštaće i do 20 miliona evra”

adminadmin6. Augusta 2008. — 05:40Nema komentara6 minuta čitanja

Gradnja autoputa na koridoru 5c na potezu od Tarčina do Mostara koštaće i do 20 miliona eura po kilometru, najavljuje Nail Šećkanović, ministar prometa i komunikacija FBiH.
 
Istovremeno, Šećkanović predviđa da bi prihod od prometa na izgrađenoj dionici autoceste u FBiH naredne godine mogao biti i 25 miliona KM.

Da li je određena konačna trasa koridora 5c kroz FBiH?

ŠEĆKANOVIĆ: Za cjelokupnu dionicu kroz BiH, koja iznosi 330 kilometara, urađen je idejni projekat i odgovarajuće studije. Ova vlada je zatekla svu dokumentaciju koju je pripremilo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH i to su činjenice, a ministar Božo Ljubić je potpisao kontaktne tačke na sjeveru i jugu, Svilaju i Bijači. To jeste u njegovoj nadležnosti, jer su to međudržavna pitanja, ali bi bilo dobro da je bilo konsultacija s entitetima.


Neki zastupnici u Parlamentu FBiH su najavili da će tražiti raspravu o trasi ovog autoputa?

ŠEĆKANOVIĆ: Parlament FBiH ima pravo uvrstiti na svoj dnevni red sva pitanja koja se tiču građana FBiH, pa i ovo, ali moram primijetiti da je to došlo malo prekasno jer su urađeni idejni projekat, potrebne studije, potpisane kontaktne tačke i poručen glavni projekat. Kao implementatori dolazimo pred svršen čin i dobićemo glavni projekat po kom ćemo postupiti.

Šta na ovom projektu radi Vlada FBiH u ovom sazivu?

ŠEĆKANOVIĆ: Ova godina je prelomna za kvalitet i kvantitet izgradnje autoceste na koridoru 5c jer ćemo krajem godine imati izgrađenih 37 kilometara. Uveli smo naplatu putarine na izgrađenom dijelu i počeli ostvarivati prihode znatno iznad očekivanih. To uliva optimizam da će autocesta na koridoru 5c sigurno biti isplativa. Naredne godine ćemo uspostaviti zatvoreni sistem naplate i očekujemo povećanje prihoda sa sadašnjih 10 do 12 miliona KM godišnje, na cijelih 25 miliona KM, što je solidna osnova za dalje investiranje. Deblokirana je gradnja sarajevske zaobilaznice i do kraja godine ćemo imati i izvođača radova za treći dio. Imamo i uspješne razgovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i Investicijskom bankom o kreditima od 480 miliona eura i mislim da bi taj novac mogao biti operativan do kraja godine i uložen u gradnju blizu 70 kilometara autoceste na relacijama koje smo usaglasili sa državnim ministarstvom. Tih 70 kilometara je 15 kilometara prema Zenici, oko 20 na relaciji Vlakovo – Tarčin, 20 od granice Hrvatske do Počitelja i 11 od Svilaja do granice sa RS. Sve bi ovo moglo biti ugovoreno do kraja naredne godine.

Ima li mnogo spornih dijelova na trasi kroz FBiH? Počitelj, vinogradi u Hercegovini?

ŠEĆKANOVIĆ: Vlada FBiH je formirala ekspertnu komisiju koja je ispitala probleme u Počitelju i dijelu kroz Bunu i Blagaj. Ministarstvo je zaduženo da konsultuje struku i riješi te probleme. Imali smo javne rasprave u kojima su učestvovali ljudi iz Ministarstva i institucija za zaštitu spomenika kulture, projektanti i predstavnici lokalne zajednice. Mislim da ima šansi da se tehnički riješi problem Počitelja, a da trasa ostane u globalnom planu. To bi bilo mikroizmještanje, most bi išao južnije ili bismo ga prebacili na sjeverni dio, ako to bude izvodivo. Na potezu je struka.

Koliko bi to izmještanje povećalo cijenu i da li to može biti problem?

ŠEĆKANOVIĆ: Spremni smo i za povećanje od 10 miliona KM koje bismo negdje drugdje mogli uštedjeti.

A kakva je mogućnost gradnje izlaza na Neum?

ŠEĆKANOVIĆ:
Postoji plan za magistralnu cestu Stolac – Neum, a u perspektivi će se graditi i Jadransko-jonska magistrala prema Crnoj Gori i ona bi se poklapala sa putem Stolac – Neum. Na taj način bismo imali kvalitetan odvajak za Neum koji bi većim dijelom bio autocesta. To će pokazati mini-studija koju smo poručili.

Prema revizorskom izvještaju, ovih 28 kilometara autoceste je koštalo oko 180 miliona KM. Koliko košta gradnja jednog kilometra?

ŠEĆKANOVIĆ: Ovo je bio najjeftiniji dio, naredna dionica od 15,3 kilometra će biti mnogo skuplja jer tu imamo tunel od 2.900 metara. Dio od Vlakova do Tarčina ima vijadukte, mostove i tunele i biće još skuplji, dok će trasa od Tarčina do Mostara biti daleko najskuplja. Po nekim procjenama, čak i do 20 miliona eura po kilometru, jer je tamo 70 posto objekata, samo 30 posto je klasična trasa, sve je most – vijadukt – tunel. Tržište će odrediti cijenu jer izvođače radova moramo birati tenderom. Sada rade naše kompanije “Euroasfalt”, “HP investing” iz Mostara, “Grude-putevi” iz Gruda i “Hering” iz Širokog Brijega i zadovoljni smo, ali ako za neku narednu trasu bude povoljnija strana firma, nama su tu ruke svezane.
 

Šta je sa koncesijom za te skupe dionice?

ŠEĆKANOVIĆ: Pokrenuli smo proceduru i sada smo u drugom od tri kruga. U trećem krugu očekujemo konkretne ponude. Koncesionar bi gradio dionicu Tarčin – Mostar i nekoliko narednih godina ubirao prihod od putarine na relaciji Zenica – Mostar. Imamo 12 ili 13 aplikanata, ali uskoro ćemo zatražiti konkretne ponude, a trebaće nam i konsultant jer je ovo prvi veliki posao na bazi koncesije i ugovori i tenderi su vrlo zahtjevni. Treba biti oprezan.

Zašto ste produžili tender za “BH Airlines”?

ŠEĆKANOVIĆ: U tenderskoj dokumentaciji je stajalo da je moguće produžiti tender na zahtjev zainteresovanih kompanija i zato smo to uradili. Do sada su interes iskazale kompanije iz Hrvatske, Malezije, Turske, Jordana…
Pravi trenutak za privatizaciju “BH Telecoma”

Iako je bilo najava da će privatizacija “BH Telecoma” početi u drugoj polovini godine, ona je još na mrtvoj tački?

ŠEĆKANOVIĆ: Razgovarali smo s brojnim konsultantima i svi smatraju da je ovo pravi trenutak. Od tri operatera koji djeluju u BiH jedan je privatiziran i žestoko nastupa na tržištu, a ova dva se teško mogu nositi s njim. Ono što “M:tel” završi za desetak dana, telekomima u FBiH, zbog zakonskih procedura obavezujućih za državna preduzeća, potrebni su mjeseci. Mislim da smo sada postigli konsenzus da treba ići u prodaju i to 51 posto, jer se strateški partneri teško odlučuju za manji udio. Što budemo više čekali, on će manje vrijediti. Podaci za područje Sarajeva pokazuju da je u prvih pola godine promet u “BH Telecomu” pao za više od 20 posto, “Eronet” bilježi očekivani rast oko 30 posto, a “M-tel” ima šest puta veći promet nego prošle godine u isto vrijeme.

O luci u Neumu

Šta je sa gradnjom luke u Neumu za koju je u ovogodišnjem budžetu FBiH predviđeno 1,5 miliona KM?

ŠEĆKANOVIĆ: Prošle godine napravili smo projektnu dokumentaciju za turističku mini-luku i to bi Neum sasvim otvorilo, grad bi se sigurno preporodio i po izgledu i po prihodima i po funkcionalnosti, ali lokalna zajednica je izrazila nezadovoljstvo. Ne bih se upuštao u procjene da li se iza tog stava kriju neki politički ili drugi interesi, ali nećemo graditi ništa bez lokalne zajednice. Ne znam šta se desilo u međuvremenu. Projektna dokumentacija je naše vlasništvo, niko je ne smije prekrajati. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakLet Banja Luka – Tivat svake nedelje
Sljedeći članak “Sanio” pustio u rad fabriku solarnih baterija u Japanu

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Hotelijeri na Jahorini imaju velika očekivanja od ove sezone

NOVOSTI 02 minute čitanja

Kriza nezaposlenosti u Njemačkoj

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1572 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.