Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nail Šećkanović: “Kilometar autoputa do Mostara koštaće i do 20 miliona evra”

Nail Šećkanović: “Kilometar autoputa do Mostara koštaće i do 20 miliona evra”

adminadmin6. Augusta 2008. — 05:40Nema komentara6 minuta čitanja

Gradnja autoputa na koridoru 5c na potezu od Tarčina do Mostara koštaće i do 20 miliona eura po kilometru, najavljuje Nail Šećkanović, ministar prometa i komunikacija FBiH.
 
Istovremeno, Šećkanović predviđa da bi prihod od prometa na izgrađenoj dionici autoceste u FBiH naredne godine mogao biti i 25 miliona KM.

Da li je određena konačna trasa koridora 5c kroz FBiH?

ŠEĆKANOVIĆ: Za cjelokupnu dionicu kroz BiH, koja iznosi 330 kilometara, urađen je idejni projekat i odgovarajuće studije. Ova vlada je zatekla svu dokumentaciju koju je pripremilo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH i to su činjenice, a ministar Božo Ljubić je potpisao kontaktne tačke na sjeveru i jugu, Svilaju i Bijači. To jeste u njegovoj nadležnosti, jer su to međudržavna pitanja, ali bi bilo dobro da je bilo konsultacija s entitetima.


Neki zastupnici u Parlamentu FBiH su najavili da će tražiti raspravu o trasi ovog autoputa?

ŠEĆKANOVIĆ: Parlament FBiH ima pravo uvrstiti na svoj dnevni red sva pitanja koja se tiču građana FBiH, pa i ovo, ali moram primijetiti da je to došlo malo prekasno jer su urađeni idejni projekat, potrebne studije, potpisane kontaktne tačke i poručen glavni projekat. Kao implementatori dolazimo pred svršen čin i dobićemo glavni projekat po kom ćemo postupiti.

Šta na ovom projektu radi Vlada FBiH u ovom sazivu?

ŠEĆKANOVIĆ: Ova godina je prelomna za kvalitet i kvantitet izgradnje autoceste na koridoru 5c jer ćemo krajem godine imati izgrađenih 37 kilometara. Uveli smo naplatu putarine na izgrađenom dijelu i počeli ostvarivati prihode znatno iznad očekivanih. To uliva optimizam da će autocesta na koridoru 5c sigurno biti isplativa. Naredne godine ćemo uspostaviti zatvoreni sistem naplate i očekujemo povećanje prihoda sa sadašnjih 10 do 12 miliona KM godišnje, na cijelih 25 miliona KM, što je solidna osnova za dalje investiranje. Deblokirana je gradnja sarajevske zaobilaznice i do kraja godine ćemo imati i izvođača radova za treći dio. Imamo i uspješne razgovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i Investicijskom bankom o kreditima od 480 miliona eura i mislim da bi taj novac mogao biti operativan do kraja godine i uložen u gradnju blizu 70 kilometara autoceste na relacijama koje smo usaglasili sa državnim ministarstvom. Tih 70 kilometara je 15 kilometara prema Zenici, oko 20 na relaciji Vlakovo – Tarčin, 20 od granice Hrvatske do Počitelja i 11 od Svilaja do granice sa RS. Sve bi ovo moglo biti ugovoreno do kraja naredne godine.

Ima li mnogo spornih dijelova na trasi kroz FBiH? Počitelj, vinogradi u Hercegovini?

ŠEĆKANOVIĆ: Vlada FBiH je formirala ekspertnu komisiju koja je ispitala probleme u Počitelju i dijelu kroz Bunu i Blagaj. Ministarstvo je zaduženo da konsultuje struku i riješi te probleme. Imali smo javne rasprave u kojima su učestvovali ljudi iz Ministarstva i institucija za zaštitu spomenika kulture, projektanti i predstavnici lokalne zajednice. Mislim da ima šansi da se tehnički riješi problem Počitelja, a da trasa ostane u globalnom planu. To bi bilo mikroizmještanje, most bi išao južnije ili bismo ga prebacili na sjeverni dio, ako to bude izvodivo. Na potezu je struka.

Koliko bi to izmještanje povećalo cijenu i da li to može biti problem?

ŠEĆKANOVIĆ: Spremni smo i za povećanje od 10 miliona KM koje bismo negdje drugdje mogli uštedjeti.

A kakva je mogućnost gradnje izlaza na Neum?

ŠEĆKANOVIĆ:
Postoji plan za magistralnu cestu Stolac – Neum, a u perspektivi će se graditi i Jadransko-jonska magistrala prema Crnoj Gori i ona bi se poklapala sa putem Stolac – Neum. Na taj način bismo imali kvalitetan odvajak za Neum koji bi većim dijelom bio autocesta. To će pokazati mini-studija koju smo poručili.

Prema revizorskom izvještaju, ovih 28 kilometara autoceste je koštalo oko 180 miliona KM. Koliko košta gradnja jednog kilometra?

ŠEĆKANOVIĆ: Ovo je bio najjeftiniji dio, naredna dionica od 15,3 kilometra će biti mnogo skuplja jer tu imamo tunel od 2.900 metara. Dio od Vlakova do Tarčina ima vijadukte, mostove i tunele i biće još skuplji, dok će trasa od Tarčina do Mostara biti daleko najskuplja. Po nekim procjenama, čak i do 20 miliona eura po kilometru, jer je tamo 70 posto objekata, samo 30 posto je klasična trasa, sve je most – vijadukt – tunel. Tržište će odrediti cijenu jer izvođače radova moramo birati tenderom. Sada rade naše kompanije “Euroasfalt”, “HP investing” iz Mostara, “Grude-putevi” iz Gruda i “Hering” iz Širokog Brijega i zadovoljni smo, ali ako za neku narednu trasu bude povoljnija strana firma, nama su tu ruke svezane.
 

Šta je sa koncesijom za te skupe dionice?

ŠEĆKANOVIĆ: Pokrenuli smo proceduru i sada smo u drugom od tri kruga. U trećem krugu očekujemo konkretne ponude. Koncesionar bi gradio dionicu Tarčin – Mostar i nekoliko narednih godina ubirao prihod od putarine na relaciji Zenica – Mostar. Imamo 12 ili 13 aplikanata, ali uskoro ćemo zatražiti konkretne ponude, a trebaće nam i konsultant jer je ovo prvi veliki posao na bazi koncesije i ugovori i tenderi su vrlo zahtjevni. Treba biti oprezan.

Zašto ste produžili tender za “BH Airlines”?

ŠEĆKANOVIĆ: U tenderskoj dokumentaciji je stajalo da je moguće produžiti tender na zahtjev zainteresovanih kompanija i zato smo to uradili. Do sada su interes iskazale kompanije iz Hrvatske, Malezije, Turske, Jordana…
Pravi trenutak za privatizaciju “BH Telecoma”

Iako je bilo najava da će privatizacija “BH Telecoma” početi u drugoj polovini godine, ona je još na mrtvoj tački?

ŠEĆKANOVIĆ: Razgovarali smo s brojnim konsultantima i svi smatraju da je ovo pravi trenutak. Od tri operatera koji djeluju u BiH jedan je privatiziran i žestoko nastupa na tržištu, a ova dva se teško mogu nositi s njim. Ono što “M:tel” završi za desetak dana, telekomima u FBiH, zbog zakonskih procedura obavezujućih za državna preduzeća, potrebni su mjeseci. Mislim da smo sada postigli konsenzus da treba ići u prodaju i to 51 posto, jer se strateški partneri teško odlučuju za manji udio. Što budemo više čekali, on će manje vrijediti. Podaci za područje Sarajeva pokazuju da je u prvih pola godine promet u “BH Telecomu” pao za više od 20 posto, “Eronet” bilježi očekivani rast oko 30 posto, a “M-tel” ima šest puta veći promet nego prošle godine u isto vrijeme.

O luci u Neumu

Šta je sa gradnjom luke u Neumu za koju je u ovogodišnjem budžetu FBiH predviđeno 1,5 miliona KM?

ŠEĆKANOVIĆ: Prošle godine napravili smo projektnu dokumentaciju za turističku mini-luku i to bi Neum sasvim otvorilo, grad bi se sigurno preporodio i po izgledu i po prihodima i po funkcionalnosti, ali lokalna zajednica je izrazila nezadovoljstvo. Ne bih se upuštao u procjene da li se iza tog stava kriju neki politički ili drugi interesi, ali nećemo graditi ništa bez lokalne zajednice. Ne znam šta se desilo u međuvremenu. Projektna dokumentacija je naše vlasništvo, niko je ne smije prekrajati. Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakLet Banja Luka – Tivat svake nedelje
Sljedeći članak “Sanio” pustio u rad fabriku solarnih baterija u Japanu

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.