NJUJORK, Kada se nalazimo na mjestu gdje su ljudi posvećeni onome što rade i kada, pri tome, razmjenjuju ideje i ulaze u rasprave, konflikti i nesuglasice moraju da se dogode.
Konflikti uglavnom znače da je ljudima dovoljno stalo da odbrane svoje mišljenje. Zbog toga bi trebalo da naučimo kako da iskoristimo njihove pozitivne aspekte i očuvamo dobre međuljudske odnose. Zato, ako se već svađamo – svađajmo se konstruktivno.
*Konflikt se rješava kada nastane jer vremenom samo postaje gore. Svi čekamo priznanje suprotstavljene strane da nije u pravu i vremenom postaje sve neprijatnije zato je neophodno prekinuti igru čekanja i spriječiti nastanak nepopravljive štete.
**Ukoliko je neko učinio nešto na šta smo se se naljutili ili nismo sigurni da smo razumjeli aspekat priče, nemojmo odmah pretpostaviti da to neko radi namjerno kako bi vas razljutio i iznervirao. Ponekada stvarno postoji dobro objašnjenje za neke postupke koje vaše kolege čine, čak i kada vas oni jako iritiraju.
***Pozovite kolegu na razgovor o spornoj situaciji. Ishitreni razgovor u hodu neće ništa riješiti. Ne dopustimo da emocije utiču na posao. U stresnim situacijama treba nastojati da zadržimo mirnoću i konstruktivno reagovanje. A ako ne ide, pokušajte stari lijek brojanja do 100.
****Naučimo da prihvatimo različitosti (razlike u mišljenju, kulturi, stavovima, polne razlike). Dobar odnos se gradi na temeljima međusobnog poštovanja i priznavanja svačije individualnosti, sa stavom da nema ispravnog ni pogrešnog kulturalnog modela.
*****Izvinimo se za svoje greške. Uglavnom svi koji su uključeni u konfliktnu situaciju su uradili ili rekli nešto što je produbilo i „osjvežilo” konflikt. Izvinjenje neće značiti da prihvatamo svu krivicu već samo onaj dio koji smo doprinijeli da se on nastavi. Od velike će pomoći biti ako u toj situaciji uspijemo da istaknemo zašto je nama stalo da riješimo problem, prenose agencije.