BIJELJINA, Direktor za zapadni Balkan u Generalnom direktoratu za proširenje Evropske komisije Pjer Mirel istakao je u pismu upućenom predsjedniku Vlade Republike Srpske Aleksandru Džombiću da autoput Banjaluka – Doboj, za koji je odobren kredit od 150 miliona evra, ima veliki regionalni značaj.
Mirel je zahvalio Džombiću za pismo koje mu je uputio 4. aprila i na taj način objasnio veliku važnost koju autoput Banjaluka – Doboj ima za Republiku Srpsku i BiH, saopšteno je iz Biroa Vlade Srpske za odnose sa javnošću.
”Autoput će biti važna saobraćajna veza između Koridora `Pet ce` i autoputa od Banjaluke do granice BiH sa Hrvatskom u Gradiški”, navedeno je u Mirelovom pismu Džombiću.
Nakon razgovora u Banjaluci 23. marta i internih sastanaka o autoputu, u pismu sa jučerašnjim datumom Mirel je naveo da će Evropska komisija podržati prijedlog odbora Evropske banke za obnovu i razvoj u vezi sa kreditom sa suverenim garancijama za ovaj projekat.
Mirelovo pismo Džombiću danas je proslijedio šef Delegacije EU za BiH Peter Sorensen.
Evropska banka za obnovu i razvoj juče je odobrila kredit preduzeću “Autoputevi Republike Srpske” od 150 miliona evra za projekat izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj, odnosno za njegovu prvu fazu – izgradnju dionice od Prnjavora do Doboja u dužini od 37 kilometara. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Republika Srpska nema nacionalne strategije za izgradnju autoputeva (koju usvaja parlament). Ta strategija bi morala biti usklađena sa sličnim strategijama u FBiH, Srbije i Hrvatske. Naravno za sve to je potreban stručni kadar, naročito u Ministarstvu saobraćaja i veza i u preduzeću “Autoputevi RS”. Ovako nam se događa da pored ogromno uloženog novca za autoput Banja Luka – Gradiška, ostalo je sve po starom. Na graničnom prelazu u Gradišci je nemoguća situacija. Automobili voze starom cestom od Gradiške do Laktaša. O gradnji mosta preko Save se samo priča. Na izgrađenom autoputu je jako malo saobraćaja, jer dok se stigne uskom cestom od Gradiške do Vrbaške se može starom cestom stići do Laktaša.