Kako kažu, na poziciji dugoročno razgraničenih rashoda iskazano je 16.306.803 KM, što se odnosi na stvorene obaveze u odnosu na budžetom odobrena sredstva i to za 2012. godinu (7.434.274 KM), 2014. godinu (7.295.053 KM) i 2016. godinu (1.577.476 KM).
“Za navedene iznose u ovim godinama nisu realno iskazani rashodi i izdaci ministarstva u skladu sa čl. 2. stav 31. Zakona o budžetima u FBiH s obzirom na to da se prema modifikovanom računovodstvenom osnovu nastanka događaja rashodi priznaju u trenutku nastanka obaveze. Takođe, Ministarstvo nije postupilo ni prema čl. 57. Zakona o budžetima u FBiH s obzirom na to da budžetski korisnici ne mogu stvarati obaveze iznad iznosa odobrenog budžeta”, upozoravaju revizori.
Kao drugi razlog navedeno je da tekući transferi u iznosu od 4.845.807 KM i kapitalni transferi u iznosu od 1.646.716 KM, bez obzira na to što su realizovani Budžetom FBiH za 2016. godinu, nisu imali zakonski osnov, odnosno obavezu planiranja iz budžetskih sredstava.
“Ugovaranje usluga se nije u potpunosti provodilo u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, s obzirom na to da obaveze koje dospijevaju u narednim godinama trebaju biti ugovorene u iznosima predviđenim propisima kojim se uređuje izvršenje Budžeta FBiH”, piše u Izvještaju.
Posebna pažnja se skreće i na izdatke po osnovu zaključenih ugovora o djelu s vanjskim saradnicima od 106.817 KM, a koji su nastali u značajnoj mjeri obavljanjem redovnih poslova koji su predviđeni Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji Ministarstva.
“Ministarstvo nije, u skladu s Uredbom o uspostavi koordinacionog mehanizma za upravljanje i koordinaciju sredstava za razvoj u FBiH, u okviru svoje organizacijske cjeline organizovalo jedinicu koja bi implementirala projekte značajne za Federaciju, koje odobri Vlada FBiH i upravljalo domaćim i stranim sredstvima namijenjenim realizaciji tih projekata. U skladu sa zakonskim i ostalim provedbenim propisima, nisu poduzimane adekvatne aktivnosti u dijelu uspostavljanja odgovarajućih knjigovodstvenih evidencija i sačinjavanja finansijskih izvještaja za razvojno-investicione projekte u nadležnosti ministarstva”, navode revizori.
Budžetom FBiH za 2016. godinu ministarstvu su odobrena sredstva u iznosu od 456.365.949 KM, što je za 2.731.400 KM manje u odnosu na budžetski zahtjev. Odobrena sredstva se odnose na: tekuće transfere 450.592.090 KM, plate, naknade troškova zaposlenih i doprinose poslodavca 2.836.853 KM, kapitalne transfere 1.900.000 KM, izdatke za materijal, sitni inventar i usluge 1.017.006 KM i nabavku stalnih sredstava 20.000 KM.
Odlukom o izmjenama i dopunama Budžeta FBiH za 2016. godinu odobrena sredstva su uvećana na 462.896.398 KM. Najznačajnije povećanje od 6.868.840 KM se odnosi na tekuće transfere za osobe s invaliditetom – neratne invalide, a najznačajnije umanjenje od 2.300.000 KM se odnosi na tekući transfer po osnovu prava demobilisanih boraca i članova njihovih porodica.
Bruto plate i naknade plata s 31. decembrom 2016. godine iskazane su u iznosu od 1.848.375 KM, a iste su u odnosu na prethodnu godinu manje za 63.458 KM.
“Manje iskazane plate i naknade se najvećim dijelom odnose na smanjenje broja zaposlenih u toku godine. Obračun plata i naknada vrši se u skladu sa Zakonskim i drugim propisima i internim aktima. Naknade troškova zaposlenih ostvarene su u iznosu od 299.697 KM, što se odnosi na naknade za prijevoz s posla i na posao 51.610 KM, naknade za topli obrok 131.061 KM, regres za godišnji odmor 32.224 KM, jubilarne nagrade 26.078 KM, pomoć u slučaju smrti 23.404 KM, otpremnine zbog odlaska u mirovinu 15.877 KM, naknade za odvojeni život i smještaj 12.750 KM i pomoć u slučaju ostalih bolesti 6.692 KM”, stoji u Izvještaju.
Kancelarija za reviziju institucija FBiH navodi i da je kod prijema novih zaposlenika ministarstvo nastavilo praksu prijema zaposlenih koji u skladu s Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji ne ispunjavaju posebne uslove, s obzirom na to da je na radno mjesto viši referent – operater primljena osoba koja, prema evidenciji Federalnog zavoda PIO, nije imala potreban radni staž.
“Osobe koje obavljaju određene poslove trebaju imati posebnu stručnost i znanje u struci te potrebno radno iskustvo iz oblasti za koje se imenuju. Ministarstvo, koje je u skladu sa Zakonom o federalnim ministarstvima i drugim tijelima federalne uprave nadležno za provođenje socijalne politike, politike rada i zapošljavanja, radne odnose i prava iz radnih odnosa, zaštitu na radu i drugo, nije uspostavilo efikasan sistem internih kontrola kod prijema namještenika”, piše u Izvještaju.
Izdaci po osnovu Ugovora o djelu iskazani su u iznosu od 106.817 KM (neto), što je za 53.731 KM više u odnosu na prethodnu godinu. Ministarstvo je u 2016. godini zaključilo šesnaest (16) ugovora o djelu s vanjskim saradnicima.
“Navedeni poslovi utvrđeni su Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji, imaju karakter trajnosti i predstavljaju redovne poslove i zadatke date u nadležnost Ministarstvu. Angažovanje izvršilaca trebalo je provoditi u skladu s procedurama propisanim Zakonom o državnoj službi u FBiH i Zakonom o namještenicima u organima državne službe u FBiH”, ističu revizori.
Dalje se navodi da je, imajući u vidu da se radi o poslovima iz nadležnosti ministarstva, te da su Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji predviđena radna mjesta, od kojih dio nije popunjen, potrebno preispitati opravdanost zaključivanja navedenih ugovora o djelu.
“U skladu sa zakonskim propisima ugovori o djelu nisu zaključivani jednokratno i na određeno vrijeme za tačno definisane poslove, koji nisu utvrđeni kao redovni poslovi i zadaci zaposlenih u ministarstvu”, zaključuju revizori. Klix.ba