SARAJEVO – Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, nezadovoljno radom Spoljnotrgovinske komore BiH, preuzima posao kontrole i evidencije korištenja dozvola za međunarodni prevoz tereta (CEMT).
To planiraju uraditi izmjenama Pravilnika o CEMT dozvolama, koji je prethodno dobio saglasnost Konkurencijskog savjeta BiH, a kojim su planirane još neke izmjene.
Iz resornog ministarstva poručuju kako je uočeno ozbiljno kašnjenje u obradi i dostavljanju izvještaja o korištenju dozvola od strane Komore.
“Prilikom kontrole inspektorata Ministarstva, utvrđeno je da dio dostavljenih izvještaja nije pouzdan i da je u koliziji sa stvarnim stanjem, koje su inspektori utvrdili na terenu. Zbog toga svi dostavljeni podaci o korištenju moraju biti ponovo provjeravani s korisnicima dozvola i na terenu, čime se znatno otežava i usporava rad inspektorata uopšte. Osim toga, Ministarstvo je u potpunosti implementiralo poseban softver kojeg će koristiti Sektor za promet i inspektorat Ministarstva, između ostalog i za ove namjene, odnosno obradu CEMT izvještaja”, kažu u Ministarstvu, u kojem tvrde kako za ove poslove imaju kadrovske kapacitete.
Iz Komore u to sumnjaju i poručuju kako su svoj posao obavljali profesionalno te da ne postoji opravdan razlog za ovakav postupak.
Sa druge strane, iz Ministarstva najavljuju kako će prevoznici koji uredno koriste dozvole novim pravilnikom osjetiti niz benefita i konačno dobiti pravnu i poslovnu sigurnost.
U Komori kažu kako godinama zastupaju interese prevoznika, a koji traže da se poslovi iz nadležnosti Ministarstva prebace na komorski sistem u BiH, kao što je praksa u drugim zemljama.
“Kada je ovaj pravilnik u pitanju, Ministarstvo je bilo u obavezi da pribavi mišljenje Spoljnotrgovinske komore i ono je to mišljenje zatražilo i dobilo. Nakon što su na sjednici Skupštine Udruženja prevoznika razmotreni prijedlozi izmjena koje je sačinilo Ministarstvo, usvojeni su prijedlozi da poslovi koje radi Komora ostanu u njenoj nadležnosti”, kažu oni.
Dodaju kako je Ministarstvo Konkurencijskom vijeću BiH netačno izjavilo da Komora nije blagovremeno dostavljala izvještaje i da je ove poslove obrade dnevnika vožnje uslovljavala plaćanjem članstva Komori.
“Jednako začuđuje i to što je Konkurencijski savjet BiH potpuno netačne navode prihvatio bez provjere njihove vjerodostojnosti”, kažu oni.
Sa treće strane, prevoznici iz Republike Srpske kažu kako im nije toliko važno ko će voditi poslove u vezi sa dozvolama, nego da li će se one dodjeljivati na pravedan način.
“Mi samo tražimo da se utvrde jasni i mjerljivi kriterijumi koji će sve prevoznike staviti u ravnopravan položaj, što do sada nije bio slučaj”, kazao nam je Nikola Grbić, predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport RS.
Inače, novi pravilnik mijenja se samo godinu dana od stupanja na snagu. Jedna od bitnijih izmjena je da će prevozniku koji je svoju dozvolu koristio u skladu sa zakonom i regulativom ona biti izdata i u narednoj godini. Na ovaj način, kako se navodi, podnosioci zahtjeva bi dobili minimalni oblik pravne i poslovne sigurnosti na osnovu koje bi im bio osiguran dugoročni strateški pristup vrlo ozbiljnim investicijama i upošljavanju novih vozača ili pratećeg osoblja u ovom sektoru.