SARAJEVO, Ministarstvo odbrane (MO) BiH popis sredstava, potraživanja i obaveza nije izvršilo u skladu sa važećim propisima, a dio pokretne perspektivne imovine nije evidentiran u poslovne knjige, navedeno je u izvještaju Ureda za reviziju institucija BiH o poslovanju MO u 2015. godini.
Kako navode revizori, ovakvo zatečeno stanje, ali i uočene slabosti kod realizacije novčanih donacija, neefikasan i nepouzdan proces javnih nabavki, kao i ukupno neriješeni status nepokretne i pokretne neperspektivne vojne imovine, što dodatno opterećuje budžet Ministarstva, bili su osnov da revizija zauzme mišljenje s rezervom.
Revizori upozoravaju na niz nerealiziranih preporuka te navode da su ponovo uočene nepravilnosti u poslovnim knjigama.
Između ostalog, nisu preduzete značajnije aktivnosti na realizaciji novčanih donacija, kao ni na provedbi projekta trajnog rješavanja smještaja profesionalnih vojnih lica, dok Ministarstvo nije poduzelo ni konkretne aktivnosti na unapređenju internih kontrola vezanih za poslovanje blagajne.
Inače, MO BiH je u 2015. imalo budžetski zahtjev oko 308,4 miliona KM, no odobreno im je 286 miliona, ali i određene novčane donacije, te je Ministarstvo u prošloj godini raspolagalo sa 295,8 miliona KM.
Od tog iznosa, za bruto plaće i naknade isplaćeno je gotovo nevjerovatnih 191,7 miliona KM! “Zakonom o budžetu Ministarstvu je odobreno 10.011 zaposlenih. Tokom 2015. u MO i Oružanim snagama radni odnos su zasnovale 252 osobe, dok je 319 osoba napustilo Ministarstvo po raznim osnovama”, navode revizori.
U MO BiH tokom 2015. godine isplaćen je i veliki broj naknada, najviše za prevoz (čak oko 13,2 miliona KM), topli obrok (9,5 miliona), regres (oko tri miliona KM), odvojeni život (oko 6,3 miliona). Također su isplaćene i naknade za mirovne misije (oko četiri miliona KM), smještaj (oko 8,3 miliona KM), za smještaj dužnosnika (36.446 KM), pomoć u slučaju smrti (885.751 KM), pomoć u slučaju teže invalidnosti (248.100), otpremnine (698.169 KM) te ostale posebne naknade (226.434 KM).
Tokom prošle godine isplaćeni su i razni dodaci na plaću (oko 3,77 miliona KM), dok su ukupno ostvareni putni troškovi iznosili oko 3,5 miliona KM (u zemlji oko dva miliona, u inostranstvu oko 1,46 miliona KM).
Revizori navode da su izdaci za telefone i poštu iznosili oko 648.000 KM, a za energiju i komunalne usluge čak oko 6,6 miliona KM.
Posebnu pažnju državna revizija skreće na neefikasan sistem javnih nabavki.
“Ministarstvo je tokom 2015. pokrenulo 168 postupak. Od 35.617.908 KM planiranih sredstava za nabavke, ugovoreno je 18.035.904 KM. Uvidom u realizaciju pokrenutih postupaka uočeni su nedostaci”, ističu revizori.
Na kraju preporučuju Ministarstvu da, s ciljem uspostave efikasnog sistema javnih nabavki, dodatno unaprijedi sve faze, a posebno fazu planiranja.
U petak smo željeli da čujemo i mišljenje o izvještaju čelnih ljudi MO BiH, međutim, ministrica Marina Pendeš nam je poručila da je na godišnjem odmoru i da zovemo njenog zamjenika Borisa Jerinića, koji nije odgovarao na naše pozive.
Slab sistem finansijskog upravljanja Najvažniji nalazi Izvještaja Ureda za reviziju institucija BiH za prošlu godinu, kojim su obuhvaćena 74 korisnika budžeta, su neopravdano usvajanje Zakona o budžetu institucija BiH, neprovođenje odluka Ustavnog suda, slabost sistema finansijskog upravljanja i kontrole te interne revizije, neusvajanje blagajničkih standarda, javne nabake i dr, rekao je u petak u Sarajevu Dragan Vrankić, glavni državni revizor.
On je naveo da institucije koje su za poslovanje dobile mišljenje s rezervom u ukupnom izvršenju revidiranog budžeta institucija BiH sudjeluju sa čak 53,28 posto.
Od 74 institucija, pozitivno mišljenje dobilo je 27, pozitivno uz skretanje pažnje 40, mišljenje sa rezervom jedna, mišljenje sa rezervom uz skretanje pažnje pet, a uzdržavanje od mišljenja jedna institucija. Nezavisne novine