Cijena dionice Microsofta porasla je u petak na Wall Streetu 0,6 odsto, na otprilike 11 dolara, pa je njegova tržišna vrijednost dosegnula 851,2 milijarde dolara.
S druge strane, cijena dionice Applea pala ja 0,5 posto, na 178 dolara, pri čemu je njegova tržišna vrijednost skliznula na 847,4 milijarde dolara.
Apple je godinama najveća američka kompanija po tržišnoj vrijednosti, a ispred Microsofta probio se 2010. godine, kada je taj softverski div bio pod pritiskom zbog slabljenja potražnje za osobnim računalima (PC), dok je Apple bio u zamahu, djelomično zahvaljujući rastu prodaje pametnih telefona iPhonea.
U međuvremenu, na čelo Microsofta zasjeo je Satya Nadella, 2014. godine, pa je ta firma postupno smanjila svoju zavisnost o prodaji Windows softvera i PC-a, a više se usmjerila na druga područja.
Među ostalim, u ‘cloud comuputing’, pa je sada na tom brzorastućem tržištu Microsoft drugi po snazi igrač poslije Amazon.coma.
S druge strane, cijena dionice Applea potonula je gotovo 20 odsto od početka ovog mjeseca, kada je kompanija objavila procjene prodaje tokom tekućeg tromjesečja koje su manje nego što su analitičari očekivali.
Kako je to izazvalo strahovanja ulagača od slabljenja prodaje iPhonea, najvažnijeg proizvoda tog tehnološkog diva, cijena dionice oštro ja pala, pri čemu je Apple na vrijednosti izgubio više od 250 milijardi dolara.
Naime, još početkom oktobra cijena dionice Applea na Wall Streetu dosegnula je rekordnih 233 dolara, pri čemu je tržišna vrijednost kompanije bila znatno iznad nivoa od 1.000 milijardi dolara.
Analitičari smatraju da će se idućih sedmica i mjeseci voditi mrtva trka za tron najvrjednije američke kompanije, što će ponajviše zavisiti o njihovim daljnjim poslovnim rezultatima.
Analitičari u anketi Rojtersa procjenjuju da bi prihodi Microsofta u poslovnoj godini, koja završava krajem juna 2019., mogli zabilježiti rast od 12,7 odsto na godišnjem nivou.
Prihodi Apple mogli bi, procjenjuje se, do kraja njegove poslovne godine, u septembru 2019., porasti 5 odsto. SEEbiz/H