BANJA LUKA, U Bosnu i Hercegovinu su u prošloj godini uvezena ukupno 67.834 polovna i nova automobila, u vrijednosti od čak 759.199.884,55 KM.
Načelnik Odjeljenja za komunikacije Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH Ratko Kovačević pojasnio je za Fenu da su lani u našu zemlju uvezena 56.873 polovina automobila i novih 10.961, na koje je ukupno plaćeno 162.304.233,91 KM dadžbina.
Iako je broj novih uvezenih vozila znatno manji od „polovnjaka“, neki od njih pojedinačno vrijede i više stotina hiljada maraka.
Prosječna neto plata u BiH iznosi svega 830 KM, a autoputevi se tek grade i to kreditnim sredstvima, ali te muke ne brinu vlasnika najskupljeg automobila uvezenog u BiH u prošloj godini. Za svoj “mercedes” tip GLE 63 S/AMG platio je 235.188 KM.
Na drugom mjestu najskupljih automobila koji je u 2016.godini uvezen u BiH je ponovo “mercedes” tip S 500 4 Matic, od 235.072,65 KM i svega je nekoliko maraka jeftiniji od „prvoplasiranog“.
Putevima BiH od lani “krstari” i luksuzni “BMW 750 Li x drive limousine” koji je plaćen 216.842,21 KM, zatim nešto “jeftiniji” “mercedes benz T:221 S65 AMG” od 215.441,30 KM, ali i turbo “kit teon cup racer 2016-Seat 5F” od 207.183,59 KM.
Bogataši u BiH ne žale novce za njemačke luksuzne automobile, pa je na sedmom mjestu najskupljih automobila uvezenih u BiH u 2016.godini ponovo “mercedes benz” AMG GT S, tip 197 od 207.159,18 KM, zatim i “Lexus LX 570” od 201.461,44 KM i još jedan “mercedes” tip 221 koji je plaćen 200.712,28 KM.
Na devetom mjestu je “land rover” od 195.252,41 KM, a “marcedes” S4004 matic coupe od 193.221,98 KM zatvara listu od 10 najskupljih automobila čiji su vlasnici u 2016.godini postali neki od dobrostojećih državljana BiH.
Za razliku od onih koji imaju i spremni su da plate dosta novca za novo luksuzno vozilo, vlasnici polovnih automobila su dobili određene pogodnosti prilikom uvoza.
Na uvoz polovnih putničkih motornih vozila iz EU od početka 2013. godine ne plaća se carina, već samo PDV u iznosu od 17 posto, ukoliko uvoznik dokaže da se radi o vozilu koje ima porijeklo iz neke od zemalja članica EU.
“Porijeklo se dokazuje izjavom na fakturi ili obrascem EUR 1. U skladu sa trgovinskim dijelom Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju BiH sa EU carina se na polovna putnička motorna vozila porijeklom iz EU postepeno ukidala u periodu od 2008. do 2013. godine, dok je za nova vozila porijeklom iz EU carina ukinuta već na početku 2009. godine”, podsjeća za Fenu načelnik Odjeljenja za komunikacije UIO BiH Ratko Kovačević.