-
-
-
Svjetski kozmetički lider veliku pažnju posvećuje održivom razvoju i čuvanju prirode
-
L’Oreal grupacija u svijetu ima 22 fabrike koje koriste obnovljive izvore energije
-
-
ZAGREB – L’Oreal grupacija u svijetu ima 22 fabrike koje koriste obnovljive izvore energije, što je 72 odsto od ukupnog broja proizvodnih pogona, pet koristi sistem koji reciklira vodu korištenu u fazi proizvodnje, a krajem prošle godine su smanjili direktnu emisiju CO2 povezanu sa transportom proizvoda u regiji za 23 odsto.
To su samo neki od rezultata ovog svjetskog lidera u kozmetičkoj industriji koji je prisutan u Adria-Balkan regiji više od 20 godina, a u svijetu duže od jednog vijeka.
Trenutno u svom portfelju imaju 36 brendova, od kojih je 25 prisutno na tržištima naše regije, na primjer L'Oreal Paris, Garnier, La Roche Posay, Vichy, Maybelline, Armani, CeraVe, L'Oreal Professionnel, Lancome…
Sam proces proizvodnje i isporuke ovih brendova sadržan je u poslovnoj filozofiji ove kozmetičke kompanije, a koji ide u smjeru održivog razvoja.
U ovoj kompaniji smatraju da upravo takvo poslovanje, koje je skoncentrisano na očuvanje prirodnih resursa, može ići pod ruku sa kvalitetom proizvoda, zadovoljstvom korisnika, ali i dobrim poslovnim rezultatima.
Kako to u L’Oreal-u postižu za CAPITAL je objasnila je Irena Šarić Dombaj, direktorica korporativnih komunikacija za Adria-Balkan regiju koja je rekla da kompanija L'Oreal već više od jednog vijeka stvara ljepotu koja pokreće svijet.
„Uspješno povezujemo nauku i prirodu kako bismo neprestano donosili inovacije u svijet ljepote te potrošačima nudili proizvode koji zadovoljavaju potrebe svih, od krema za lice i tijelo, do parfema i make up-a“, rekla je Šarić Dombaj koja smatra da kozmetička industrija svojim uticajem i aktivnostima treba i može dati pozitivni doprinos u društvu u kojem živi i radi.
Postavili smo odvažne i mjerljive ciljeve koje namjeravamo postići do 2030.
CAPITAL: Kompanija L’Oreal opredijelila se za vid poslovanja koji ide u smjeru održivog razvoja. Možete li nam reći nešto više o tom planu?
ŠARIĆ DOMBAJ: Industrija ljepote ima priliku uticati na milione ljudi širom svijeta. S tom prilikom dolazi i velika odgovornost za pozitivnim doprinosom društvenim i ekološkim promjenama. To znači da trebamo biti primjer u kreiranju proizvoda koji poštuju različitost, a ujedno dopuštaju jedinstvenost, inovativni su, ali najvažnije je da pružaju visoku sigurnost i kvalitet na koji su potrošači navikli. Upravo takav pristup uspješno kombinujemo sa održivošću, a naše ciljeve smo saželi u programu održivog razvoja „L'Oréal for the Future“. Program je nastao kao logičan nastavak naše dugogodišnje predanosti i odgovornosti prema društvu i planeti. Predstavljen je 2020. godine i njime smo označili početak još ambicioznije transformacije našeg poslovanja, utemeljenome na principu planetarnih granica. „L'Oréal for the Future“ se naslanja na naša dostignuća i napore proteklih decenija, uključujući i prethodni program zvan “Sharing beauty with all” tokom kojeg smo smanjili emisije CO2 za 81 odsto u odnosu na 2005. godinu, uz istovremeni porast proizvodnje od 37 odsto.
CAPITAL: Da li ste zadovoljni postignutim? Da li postoje određeni segmenti u kojima ćete morati više raditi? Koja su to pitanja kojima ćete morati posvetiti više pažnje?
ŠARIĆ DOMBAJ: Postavili smo globalne, odvažne i mjerljive ciljeve koje namjeravamo postići do 2030. godine. Svjesni smo da je naš najveći uticaj na klimu, vodu, bioraznolikost i prirodna bogatstva te smo uspostavili razne mehanizme koji će nam pomoći da odgovorno upravljamo procesima i smanjimo uticaj na ta četiri područja. Kada je riječ o klimi, tu ponajviše mislimo na naše emisije CO2. Tu mogu reći da na primjer naša kancelarija u Zagrebu koristi obnovljive izvore energije te smo preduzeli i druge korake za dalju optimizaciju poslovanja u cijeloj regiji. Tako smo zaključno sa 2022. godinom, smanjili svoje direktne emisije CO2 povezane sa transportom naših proizvoda u regiji za 23 odsto u odnosu na 2016. godinu te pokrenuli različite projekte i inicijative kako bismo osnažili naš poslovni eko-sistem. Jedna od njih je i edukacijska platforma beauty4thefuture.hr putem koje potrošači mogu saznati koji se materijali mogu reciklirati te tako doprinijeti kružnoj privredi pravilnim sortiranjem prazne ambalaže kozmetičkih proizvoda. Uz to, u Zagrebu smo krenuli i sa inicijativom dostave naših proizvoda putem teretnog bicikla koji dostavlja naše proizvode u frizerske salone u centru grada, čime smo smanjili emisiju CO2 ali i izbjegli stvaranje gužve na prometnicama. Uz to, posvećeni smo stvaranju pozitivnih društvenih i ekoloških promjena te u saradnji sa raznim udruženjima nastojimo ženama u ranjivim situacijama omogućiti djelotvornu podršku i integraciju u društvo. Trenutno u regiji imamo deset udruženja koje su dobile podršku globalnog L'Oréal fonda za žene čime smo dodatno pojačali našu posvećenost osnaživanju žena u regiji u kojoj već 17 godina u Hrvatskoj i Sloveniji, a 13 godina u Srbiji i Bugarskoj u saradnji sa UNESCO-om organizujemo i program stipendija „Za žene u znanosti“.
CAPITAL: Jedan od ciljeva je i da L’Oreal-ove fabrike imaju nultu emisiju ugljen dioksida. Koliko takvih fabrika ima danas L’Oreal i kako je to postignuto?
ŠARIĆ DOMBAJ: Više od 20 godina radili smo na smanjenju emisija CO2 povezanih sa našim industrijskim aktivnostima. Kako bismo to postigli, poboljšali smo energetsku efikasnost u svim našim objektima (zgrade, oprema, itd.) te povećali korištenje lokalne obnovljive energije gdje god je to bilo moguće. Za većinu naših projekata za smanjenje ugljenika koristili smo lokalno proizvedenu obnovljivu energiju ili direktno proizvodili vlastitu obnovljivu energiju (biomasa, biometanizacija, solarni paneli itd.). Danas u svijetu imamo 22 tvornice koje koriste obnovljive izvore energije što čini 72 odsto od ukupnog broja tvornica L'Oreal Grupe. Pored toga, imamo i pet koje koriste sistem ”vodene petlje” koji obnavlja i reciklira vodu korištenu u fazi proizvodnje.
Na policama Maybelline, La Roche Posay, Garnier, Lancome,….
CAPITAL: Kolika je vaša zastupljenost na tržištima zemalja Balkana i koji su najpopularniji proizvodi kompanije kada je u pitanju ovo tržište?
ŠARIĆ DOMBAJ: Kao najveća kozmetička kompanija na svijetu, potrošačima u regiji je dostupna široka paleta brendova i proizvoda. Naši proizvodi mogu se pronaći u maloprodajnim trgovinama, drogerijama, apotekama te frizerskim salonima, zavisno o vrstama i potrebama svakog pojedinca. U svakom brendu postoje proizvodi koji su osvojili srca naših potrošača poput Maybelline NewYork Lash Sensational Sky High Maskara, La Roche Posay krema Effaclar Duo+ , Micellarna voda Garnier za osjetljivu kožu ili Lancome parfem La Vie est Belle.
Vjerujemo da samo kroz održivost možemo postići privredni rast
CAPITAL: Kompanija L’Oreal je često naglašavala da će aktivno uključiti potrošače, klijente i dobavljače u proces održivog razvoja. Na koji način je to postignuto? Kakva je bila njhova reakcija? Koliko su oni bili spremi da se prilagode drugačijem načinu poslovanja?
ŠARIĆ DOMBAJ: Program L’Oreal For The Future je kreiran holistički. Uz našu unutrašnju transformaciju poslovanja, što uključuje osim proizvodnih procesa i lanac nabavke te snažna ulaganja u inovacije, fokusiramo se i na širu transformaciju našeg poslovnog eko-sistema. To znači da pružamo podršku našim dobavljačima, kupcima i potrošačima da se uključe u ovo putovanje jer je održivi način poslovanja, jedini mogući način. Reciklaža kozmetičkih i higijenskih proizvoda jedan je od naših prioriteta te sva naša pakovanja nose oznake od koje vrste materijala su izrađena. Kako bi ona bila uspješna, važno je edukovati i informisati potrošače o mogućnosti reciklaže pojedinih materijala i pakovanja kako bismo zaista zatvorili krug odgovornog korištenja resursa. Naša interna transformacija vidljiva je i potrošačima putem proizvoda dostupnih na našem tržištu poput Garnier tvrdog šampona pakovanog u kartonsku kutiju čime je eliminisana upotreba plastike i postignuta 99 odsto biorazgradivost proizvoda. I drugi naši brendovi unose odgovorne inovacije na tržište čime se smanjuje upotreba materijala potrebnih za proizvodnju pakovanja, a ujedno postiže i ušteda za potrošače. Tako se danas mogu pronaći ponovo punjiva pakovanja sa nadopunama za cijeli spektar naših proizvoda: od Armani My Way mirisa, do Kiehl's šampona i La Roche-Posay losiona za tijelo. Početkom 2010. godine pokrenuli smo program ‘Solidarity Sourcing’ koji usmjerava dio naših globalnih kupovina prema dobavljačima koji zapošljavaju ljude iz ranjivih zajednica kako bi im omogućili trajni pristup poslu i prihodu. Do sada smo vodili i pokrenuli 365 projekata u 709 lokalnih inicijativa u 61 zemlji pomažući 89.093 korisnika da dobiju pristup poslu. To predstavlja dodatnih 7.955 osoba u odnosu na 2020. godinu, što je povećanje od 9,8 odsto.
CAPITAL: Koliko se ta promjena kursa, odnosno da li se ta promjena kursa odrazila na profit kompanije i u kojoj mjeri?
ŠARIĆ DOMBAJ: U L'Oreal-u vjerujemo da samo kroz održivost možemo postići privredni rast. Finansijski timovi glavna su strateška tačka za transformaciju Grupe. Njihova sposobnost predviđanja promjena koje će se implementirati unutar našeg ekosistema i lanca vrijednosti pomaže u održavanju zamaha L’Oréala, istovremeno osiguravajući rast koji je i profitabilan i održiv.
CAPITAL: Šta naše kompanije mogu da nauče iz vaših dosadašnjih iskustava?
ŠARIĆ DOMBAJ: Najveći izazov svakako je mijenjanje dosadašnjih navika. Prije svega je potrebno osvijestiti da ne možemo nastaviti sa ponašanjem koje nas je dovelo do nepredvidljivih klimatskih događaja i oduzeti budućim generacijama iskustva i uspomene koja smo mi imali. Svi smo u istom brodu koji ide samo u jednom smjeru i kada je u pitanju održivost i odgovornost, vjerujem da sve kompanije, nezavisno u kojoj industriji, nastoje ubrzati svoje napore i podstaći ostale na ubrzavanje promjena. Svi se moramo smatrati odgovornima za svoje postupke samoregulacijom i provođenjem, a potrošači i ulagači moraju i dalje zahtijevati odgovorno ponašanje kompanija koje podržavaju. Održivost više nije opcija, već jedini put naprijed.
P. R.