BIHAĆ – Željeznička linija između Bihaća i Sarajeva, uspostavljena prije dva mjeseca, pokazala je puno ekonomsko opravdanje budući da je vozom na toj relaciji u pomenutom periodu putovalo više od 2.000 putnika, potvrdio je direktor bihaćke direkcije “Željeznica FBiH” Samir Alagić.
On je istakao kako u tom preduzeću razmatraju uvođenje novih željezničkih linija na obnovljenoj trasi Unske pruge.
“Najizglednije je pokretanje redovnog putničkog voza između Novog Grada i Bihaća. Revitalizacija pruge pruža Unsko-sanskom kantonu nove razvojne prilike kad su u pitanju prevoz robe i putnika, posebno nakon izraženog interesa kineskih investitora u susjednoj Hrvatskoj da ulažu u obnovu i modernizaciju Unske pruge do državne granice s BiH”, istakao je Alagić.
Premijer USK Husein Rošić kaže kako je Vlada kojoj je na čelu spremna sufinansirati izgradnju i uređenje pružnih prelaza.
“Drago mi je što ‘Željeznice FBiH’ ozbiljno razmišljaju o daljem razvoju željezničkog saobraćaja na našem kantonu”, kazao je Rošić.
Prema njegovim riječima, uvođenje nove željezničke linije od Novog Grada do Bihaća povezalo bi Bosansku Krupu, Bosansku Otoku i brojna obližnja naselja, što bi imalo veliki značaj za prevoz putnika, posebno učenika i radnika. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Tezak narkoman. Covjek prica kao da ne radi u zeljeznucama. Unska pruga nije obnovljena. Na unskoj pruzi je samo izvrsena izgradnja kontaktne mreze kako bi prugom mogli saobracati vozovi sa elektricnim lokomotivama. Sam kolosijek je ostao u istom stanju kao i prije prolaska ovog voza. Mozda je na par mjesta popravljen ili natodno receno pokrpljen ali kolosijek je u ocajnom stanju. Svaki od 9 talgo vozova koji je navodno opravdao svoje uvodjenje jer je prevezao 2000 putnika kosta oko 12 miliona maraka, bez lokomotive. Samo godisnji troskovi amortizacije su oko 300 000 – 400 000 maraka. Koliki su torskovi odrzavanja te linije mogu samo da nagadjam( toskovi radne snage, lokomotive, energije, odrzavanja samog voza i troskovi odrzavanja pruge i saobracanja voza).
Da je cijena karte 50 km a nije tolika, 2000 karata bi znacilo 100 000 km prihoda. Znaci ni amortizaciju samog voza ne moze da pokrije. Pa vi vidite sada koliko je opravdan. On ili nema pojma ili namjerno laze kako bi opravdao odluku uprave zfbih da uvede ekonomski potpuno neisplativu liniju. Nista me ne bi iznenadilo jer je kupovina samog talgo voza bez lokomotive potpuni promasaj. Istu brzinu sa istim komforom su zeljeznice fbih mogle da postignu sa elektromotornim vozovima koji imaju sopstveni pogon(voze bez lokomotive) za duplo manje para. Bukvalno, nije pretjerivanje. Uporedite cijene elektromotornih vozova koje je kupila Srbija i Hrvatska i bice vam jasno. A i prica oko dijela unske pruge premam Kninu je suplja prica. Unska pruga izmedju Bihaca i Knina 7-8 puta prelazi drzavnu granicu. Zbog toga je nemoguce da se obnovi bez ugovora izmedju BiH i Hrvatske.