BEOGRAD, Aviosaobraćaj između Srbije i Crne Gore je u padu. Zajednička Kontrola letenja predlaže smanjenje cijena karata kroz niže takse.
Međutim, iz Jat ervejza poručuju da nema uslova da taksa za gorivo bude niža.
U posljednje četiri godine, aviosaobraćaj između Srbije i Crne Gore u padu je gotovo za trećinu. Zbog toga je zajednička Kontrola letenja nedavno predložila smanjenje cijena avio karata, i to kroz niže takse, smatraju da ima prostora za pojeftinjenje sa prosječnih 136, na 60-ak evra.
Svi vidovi prevoza između dvije zemlje od 2008. godine imaju manji broj putnika, a najveće smanjenje je u aviosaobraćaju gdje se povratna karta kreće od stotinak do čak 190 evra.
U Kontroli letenja tvrde da bi karta koštala i dvostruko manje, kada bi broj putnika bio mnogo veći od sadašnjih 75 hiljada godišnje. Nikola Stankov iz Kontole letenja kaže da su napravili model za 300 hiljada putnika, prema kome bi cijena karte bila između 50 i 60 evra.
“Ideja je da na potezu Tivat-Podgorica-Beograd u toku dana ima 17 rotacija – odlazaka, povrataka, na sat vremena i da se preveze 300.000 putnika”, kaže Stankov.
Za visoke cijene avio karti, takse su uvijek glavni krivci. Taksa za gorivo, u jednom pravcu iznosi 25 evra. U Jat ervejzu kažu da nema uslova da ona bude niža.
“Ako mi samo neko objasni kako leteti bez takse za gorivo u vrijeme kada gorivo poskupljuje iz mjeseca u mjesec, onda može”, kaže Đorđe Vukotić iz Jat ervejza.
Prema studiji Kontrole letenja, najjeftinija povratna karta od Beograda do Podgorice ili Tivta, sa sadašnjih 104 može da pojeftini na 64 evra, i to smanjenjem takse za otpremu i prijem aviona, takse za putnike na aerodomima, smanjenjem cijene preleta zbog većeg obrta, kao i ukidanjem takse na bezbjednost – uvedene poslije terorističkih napada 11. septembra u Americi. RTS