BEOGRAD, Sutrašnji prvi let na avio liniji Beograd-Njujork predstavlja krunu trogodišnjeg rada za Er Srbiju, koja je jedna od najuspešnijih i najboljih kompanija u Evropi, ocjenjeno je danas na konferenciji za štampu povodom predstavljanja aviona „Erbus A330“ kojim će se letjeti do Njujorka pet puta nedjeljno.
Gradonačelnik Beograda i predsjednik Nadzornog odbora „Er Srbije“ Siniša Mali, na konferenciji za štampu povodom sutrašnjeg prvog leta na liniji Beograd-Njujork, istakao je da početak dirketnih letova za SAD otvara novu stranicu u istoriji ne samo ove kompanije, već grada i čitave zemlje.
„Nakon 24 godine imaćemo ponovo direktan let Beograd-Njujork i to od strane naše aviokompanije. Time smo jedina od 11 zemalja u regionu koja će imati direktne letove koje obavlja domaća kompanija. Takođe ta linija označava krunu svega što smo radili protekle tri godine za Er Srbiju“, naglasio je on.
Mali je podsjetio da se krenulo sa JAT-om i njegovom zastarjelom flotom, koji je imao velike gubitke, a da sada imamo profitabilnu kompaniju, koja leti na većem broju destinacija sa novim avionima.
„Ponosni kada vidimo što imamo jednu od najuspješnijih i najboljih kompanija u Evropi. Bez Etihada, njihovog znanja, učestvovanja u programu konsolidacije ne bismo bili ni blizu da imao nacionalnu kompaniju i da letimo za SAD“, uveren je on.
Mali je ukazao da Srbija bilježi istorijske rezultate u ekonomskim reformama, da je stopa rasta od 2,5 odsto za ovu godinu i 4 odsto u narednoj rekordni rast, a da Er Srbija daje doprinos tome.
Letovi za Njujork će dalje pospješiti privredni razvoj Srbije, razvoj tržišta i investicije, naglasio je on, dodavši da Er Srbija treba da bude pokretač ekonomskog razvoja koji se već dešava u Srbiji i treba da se nastavi.
Mali je istakao da su pripreme za let za Njujork trajale godinu i po dana.
On je prenio da je više od 15.000 karata prodato, i da je to iznad biznis plana.
Prema njegovim rečima, otvaranje linija prema Kijevu, Parizu i Zagrebu je bilo važno jer su to linije kojima će se dovoziti putnici da lete za Njujork.
„Imamo najbolju aviokompaniju u regionu, koja dominira ovim dijelom svijeta“, naglasio je Mali, zahvalivši se premijeru Aleksandru Vučiću na podrški i pomoći, ističući da bez njega kompanija ne bi bila gdje jeste, kao i da ne bi bilo ni leta za Njujork.
Takođe je kazao da Er Srbija razmišlja o daljim koracima, i da je logično razmišljati o otvaranju novih prekookenanskih letova.
Prema njegovim riječima, razmišlja se o letu u Kanadu, za Čikago, i da se trenuto rade analize, ali da odluke još nisu donijete.
Generalni direktor Etihada i potpredsjednik Nadzornog odbora „Er Srbije“ Džejms Hogan istakao je da je veliki put pređen i da je Er Srbija primjer kako jedna mala kompanija može da napreduje.
„JAT više ne postoji, i sada počinje era Er Srbije, koja je vodeća kompanija na Balkanu, i iskreno govoreći trebalo bi da bude vodeći brend i u Evropi“, poručio je on.
Hogan je ukazao da Er Srbija ima modernu flotu aviona, koja je kompaktna, dodavši da je Beogard čvoriste sa 500 letova nedjeljno ka 44 destinacije.
Er Srbija je prevezla 2,5 miliona putnika, što je dokaz da je kompanija srednje veličine, dodao je on.
Letom za Njujork počinje nova faza u razvoju Er Srbije, uvjeren je Hogan i dodaje da će poslije 24 godine Beogard postati kapija Balkana ka SAD.
On smatra i da Srbija ne treba da bude samo čvorište za tranzit, već da je važno da se što više reklamira kao turistička destinacija, jer ima šta da ponudi.
Hogan je, takođe, zahvalio premijeru Vučiću, istakavši da bez njegove vizije i istrajnosti ne bi bilo moguće ostvariti ovaj posao.
On je dodao da je uloga Er Srbije u grupaciji bitna i da druge kompanije grupacije koriste njenu mrežu.
Generalni dirketor Er Srbija Dane Kondić ukazao je da je erbas A 330 avion koji pruža putnicima velik ugođaj, i da je iznutra impresivan.
„Avion ima 254 sjedišta, 18 u biznis, 236 u ekonomskoj klasi, svaki gost imaće TV ekran na sjedištu sa stotinama filmova, igara, tv emisijama. U obje klase sjedišta su široka i udobna, a gosti u biznis klasi moćiće da pretvore sjedište u krevet“, rekao je on.
Avion ”Erbas A330” je dobio ime ”Nikola Tesla’ a cijene su konkurentne i prate tržište.
Sada je cijena od 440 evra, u zavisnosti od datuma koji se bira za let do Njujorka.
Prodaja je, prema njegovim riječima, iznad svih očekivanja, a iznenađujuće je odakle sve putnici bukiraju karte.
Kondić je ukazao da je 60 odsto prodato u SAD, 35 u Srbiji, a ostatak karata je kupljeno u Grčkoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, pa čak i Ukrajini.
Kondić je kazao da će letovi za Njujork podići standarde kada je riječ o iskustvu na dugim letovima i da postoje benefiti za zemlju. Tanjug