BANJALUKA, Od početka maja mjeseca ove godine, osobe sa oštećenim sluhom mogu bez pomoći trećih lica, na prodajnim mjestima m:tel-a u deset gradova BiH, dobiti sve informacije koje su im potrebne o uslugama koje pruža ovaj telekom operater, komunicirajući na znakovnom jeziku.
Misija kompanije m:tel je dobra komunikacija. U tom duhu, ništa manje nije važna ni kvalitetna komunikacija sa korisnicima, koju ova kompanija nastoji da unaprijedi ulažući u stalne obuke svog osoblja koje je u direktnoj komunikaciji sa korisnicima.
Kako se navodi u saopštenju, kako bi se u svim segmentima svog poslovanja približila korisnicima i dokazala svoju orijentisanost na zadovoljavanje njihovih potreba, kao i još jednom potvrdila opredijeljenosti da posluje društveno odgovorno, kompanija m:tel je početkom godine pokrenula projekat obuke svog prodajnog osoblja za komunikaciju na znakovnom jeziku, s ciljem da obezbijedi kvalitetnu komunikaciju i pristupačnost svojih usluga i licima sa oštećenim sluhom.
Znakovni jezik označava vizuelni način sporazumijevanja osoba sa oštećenim sluhom, standardizovanim znacima ruku i prstiju, pomoću koga se prenose misli, predstave, namjere i pojmovi. Broj osoba sa oštećenim sluhom po nekim procjenama u BiH je oko 20.000, a praksa da se zaposleni u uslužnim djelatnostima obučavaju za komunikaciju na znakovnom jeziku kako bi mogli komunicirati sa osobama sa slušnim problemima, skoro da ne postoji.
U saradnji sa Savezom gluvih i nagluvih RS, organizovana je obuka za m:tel-ovo prodajno osoblje iz 10 gradova u kojima kompanija ima svoje poslovnice. Oni su prošli kurs osnovne komunikacije na znakovnom jeziku, uz posebnu obuku za korišćenje gestova potrebnih u uslovima pružanja usluga iz oblasti telekomunikacija.
Sekretarka ovog saveza Marina Macanović ukazala je na potrebu da i druge kompanije, po uzoru na m:tel, kao prvu i još uvijek jedinu kompaniju iz privatnog sektora koja je organizovala obuku ovakve vrste, u svoje poslovanje uvedu praksu obučavanja zaposlenih za komunikaciju na znakovnom jeziku. „Veoma smo ponosni na polaznike, zaposlene u kompaniji m:tel koji su uspješno završili kurs i dobili sertifikate, a koji su nam prenijeli da već koriste stečeno znanje u svom poslu i uspješno komuniciraju sa osobama sa oštećenim sluhom“, rekla je Macanović, naglasivši da su i korisnici koji su bili usluženi u prodajnim mjestima bili prijatno iznenađeni ovakvim tretmanom, tim više što se svakodnevno susreću sa nepremostivim problemima u komunikaciji.
U kompaniji m:tel se veoma ozbiljno i odgovorno pristupa ideji orijentacije ka društveno odgovornom poslovanju, u okviru kojeg se umnogome vodi računa i o kategorijama lica sa invaliditetom. Dokaz za to su brojne akcije i projekti, ali i konstantna briga o ovim kategorijama. U prethodnom periodu m:tel je nagrađen kao poslodavac godine za lica sa invaliditetom u RS.
Da se ova kompanija u svom poslovanju vodi potrebama svojih korisnika, naročito kategorijama lica sa posebnim potrebama, odnosno invaliditetom, ali i starijim osobama govori i najnovija ponuda kreirana kako bi im olakšala korišćenje modernih tehnologija i, što je najvažnije, osigurala mogućnost da pozovu pomoć u bilo koje vrijeme, jednostavnim pritiskom na SOS dugme sa GPS lokacijom.