SREBRENICA, Komunalno preduzeće “Polet” iz Srebrenice bilježi gubitke, a nadležni navode različite razloge – od plaćanja sezonskih radnika do smanjenja broja potrošača.
Direktor “Poleta” Hakija Meholjić tvrdi da se zbog smrtnosti starijih osoba koje žive same i odlaska mlađih, stalno smanjuje broj potrošača vode i drugih komunalnih usluga u srebreničkoj opštini, što se negativno odražava na ovo preduzeće.
Time se smanjuju njegovi prihodi, dok troškovi prečišćavanja i kontrole vode kao i održavanja vodovodnog i kanalizacionog sistema te čistoće grada ostaju isti.
“Ostalo je oko 1.500 domaćinstava priključenih na vodovodnu i kanalizacionu mrežu, a trećina tih pretplatnika ne živi u Srebrenici i ne troši vodu, jer samo povremeno dolazi da obiđe svoje stambene jedinice u kojima provedu po nekoliko dana odmora u toku ljeta”, pojašnjava Meholjić.
Komunalci su prošle godine obezbijedili zavidan nivo dodatnih poslova na sanaciji, zaštiti i uređenju nekih objekata, što je donijelo znatne prihode koji su omogućili izmirivanje dijela reprogramiranih dugova kao i tekućih obaveza te plata radnicima.
“Zahvaljujući našem angažovanju i finansijskoj disciplini, iznos naplate naših usluga od potrošača povećan je za oko 50 odsto u prošloj godini i iznosi oko 20.000 KM mjesečno dok plate za 23 zaposlena, doprinosi i topli obrok iznose oko 33.000 KM.
To pokazuje da je, bez ugovaranja dodatnih poslova i subvencija opštine, ovo preduzeće ekonomski neodrživo i pored smanjenja broja zaposlenih za 3 administrativna radnika u prošloj godini”, navodi Meholjić.
Na kraju 2013.godine ostvaren je ukupan finansijski gubitak od 998.304 KM – za 1.200 KM veći nego na kraju prethodne godine, navodi za Srnu šef računovodstva ovog preduzeća Milenka Tanasijević.
Ona pojašnjava da su prošle godine izmirili dio reprogramiranih dugova iz prethodnog perioda i zabilježili poslovni gubitak u 2013. godini od 23.000 KM jer nisu imali sredstava da izmire sve obaveze na kraju poslovne godine.
Kao razlog za ovaj gubitak Tanasijevićeva navodi izmirenje plata i obaveza prema sezonskim radnicima koji su radili na naplati parkirališta, a od te naplate nije bilo dovoljno prihoda ni za njihove plate, a kamoli zarade za preduzeće.
Radnici Poleta” su u prošloj godini u velikoj mjeri sanirali i uredili objekte koji su u vlasništvu ovog preduzeća kao i dio vodovodne i kanalizacione mreže.
Predstoji sanacija dva veća klizišta koja su se pojavila na dijelu primarnog vodovoda i kod rezervoara za vodu na brdu Bojna, što je izazvalo njegovo pucanje pa ga je neophodno sanirati da se spriječe gubici vode.
Mjerenjima je ustanovljeno da se iz tog rezervoara i dijela cjevovoda, gdje se pojavilo klizište, gubi 20 litara vode u minutu i to treba otkloniti da bi na ljeto mogli snabdjeti potrošače dovoljnim količinama pijaće vode.
Direktor “Poleta” Meholjić navodi da se kvalitet vode redovno kontroliše, da nije bilo pojava bakterija i da je voda iz gradskog vodovoda uredna i konstantno čista.
On kaže da godišnji grant opštine ovom preduzeću od 80.000 KM i naplata usluga “Poletu“ obezbjeđuje oko 27.000 KM mjesečnih prihoda.
Potrebe preduzeća su oko 44.000 KM za plate i doprinose radnicima, poreze, troškove goriva, rezervne dijelove, analizu vode, odvoz smeća, nabavku hemikalija za dezinfekciju objekata i prečišćavanje vode, troškove električne energije i za druge nabavke i obaveze. Srna