BANJALUKA, Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske insistiraće na upisnoj politici prema potrebama tržišta rada i organizovaće čvršći odnos između obrazovnog sistema i privrede, izjavio je danas resorni ministar Anton Kasipović.
Kasipović je, poslije sastanka sa privrednicima i direktorima škola na kojem je razgovarano o upisnoj politici u srednje škole u narednoj školskoj godini, naveo da su u posljednjih pet do šest godina napravljeni značajni pomaci kada je riječ o upisnoj politici, ali da to nije dovoljno.
“Činjenica je da postoje problemi na relaciji da pojedini načelnici opština – pojedini ljudi, kojima nije do konzistentne upisne politike i oni nastoje da kontinuirano ostvare pritisak da bi se upisna politika isključivo kreirala prema željama učenika i roditelja”, rekao je Kasipović novinarima.
On je podsjetio da Ministarstvo prosvjete i kulture nije zaduženo da ispunjava želje, već da realizuje upisnu politiku prema potrebama tržišta rada.
“Naša je želja da kažemo da školovanjem za takvo zanimanje nećete izvjesno posao dobiti bar dvadesetak godina. Imamo li pravo trošiti budžetska sredstva na takvo nešto”, upitao je Kasipović.
Prema njegovim riječima, uz određeni napor i određene korekcije nastavnih planova i programa može se školovati sve što evidentira privreda i realni sektor.
Direktor fabrike obuće “Sanino” iz Dervente Radovan Pazurević naveo je podatak prema kojem u Srpskoj od 1992. godine nije obrazovano nijedno odjeljenje iz oblasti prerade kože, tekstila i obuće ni na nivou srednjeg ni visokog obrazovanja.
Pazurević je naglasio da su velike potrebe za zanimanjima iz te oblasti, ilustrujući to primjerom da u “Saninu” ima samo 10 odsto zaposlenih KV radnika kožarske struke.
On je istakao da je želja privrede da u saradnji sa Ministrstvom prosvjete i kulture i lokalnom samoupravom bude prekinut negativan trend školovanja nepotrebnih kadorva i da počne proizvodnja kadrova koji imaju mogućnost da se zaposle.
Direktor Srednje tehničke škole iz Dervente Slobodan Jamadžija kaže da su roditelji, ti koji djecu ne žele da usmjere na škole sa deficitarnim zanimanjima, i da je to problem koji traži dublju analizu. Srna