BANJALUKA – U Kancelariji za razmatranje žalbi (KRŽ) BiH traže da im se pod hitno odobri zapošljavanje novih radnika jer su, kako tvrde, bukvalno zatrpani predmetima, čiji se broj u pet godina skoro uduplao.
Tako je na primjer 2015. godine rađeno na 2.011 predmeta, dok je prošle godine na njihovu adresu stiglo 3.860 žalbi nezadovoljnih strana u postupcima javnih nabavki.
Iako je broj predmeta rastao, broj zaposlenih je ostao isti i godišnje se kreće na oko 30.
Iz KRŽ-a su sabrali kako je za sedam novih kolega koje bi primili potrebno iz budžeta izdvojiti 232.000 maraka.
Kažu da je važećim pravilnikom sistematizovano 55 radnih mjesta, što znači da rade sa 60 odsto kapaciteta, što nije dovoljno u odnosu na obim poslova i zakonske rokove koji ih pritišću.
Tako je sistematizovano 15 državnih službenika zaduženih za upravno rješavanje, a zaposleno ih je samo sedam.
Takođe, Sektor za opšte, pravne, finansijsko-računovodstvene poslove i poslove pisarnice i arhiva, koji obavlja dopunske i pomoćne poslove osnovne djelatnosti, je minimalno kadrovski popunjen.
U Odsjeku za opšte pravne i finansijsko-računovodstvene poslove pupunjena su radna mjesta Šefa odsjeka i Stručnog saradnika za javne nabavke i druge ekonomske poslove.
“To za posljedicu ima opterećenje zaposlenih zbog neadekvatno popunjene sistamitazacije radnih mjesta, a što direktno smanjuje mehanizam kontrole radnog učinka jer isti zaposleni obavljaju više aktivnostii u okviru poslovnog procesa”, kažu u KRŽ.
Na sve to, podsjećaju da su 2019 godine počeli da vrše poslove oko uplate naknada, što ih je dodatno opteretilo.
U Transparency internationalu BiH kažu kako se problem sa nedostatkom kadra može riješiti i kroz izmjene Zakona o javnim nabavkama.
“Potrebno je riješiti problem aktivne legitimacije jer trenutno imamo nekoliko subjekata koje bez ikakve namjere da učestvuju na tenderu, ulažu žalbe samo da ostvare materijalnu korist. Naravno, krivicu snose i ugovorni organi koji ne pripreme dobro tendersku dokumentaciju, pokušavaju pogodovati nekome i ostavljaju prostor za ulaganje žalbi, ali imamo i problema sa zloupotrebama. Ukoliko bi se taj problem aktivne legitimacije riješio, sadašnji kapaciteti KRŽ-a bi vjerovatno bili sasvim dovoljni”, kaže portparol TI Srđan Traljić.
CAPITAL: Dejan Tovilović
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sad ste se sjetili aktivne legitimacije. More kofer firmi koji reketare Ugovorne organe godinama, ulažući žalbe u nedogled i ne uplaćujući naknadu da bi se odlučivalo po žalbi. Rastegnu jednu nabavku po 9mjeseci.
Samo ODMAH uplata takse na žalbu na TD i riješen problem.
Zalbe nisu bez osnova jer godinama se tenderi namjestaju ” ugovornim organima”.
Ako radite posteno onda nemojte placati reket nego prijavite reketase
I ptice na grani znaju da se tenderi stimaju unaprijed poznatim izvođacima .
Isto kao sto je reket kriminal tako je kriminal i isporuka robe ili vrsenje usluge prije nego se tender i raspise.
Iz tabele se vidi da se kriminal povećava.
Kako ces namjestiti tender ugovornom organu, valjda ponuđaču. Neko štima tendere, a neko ne. Nema se tu šta prijaviti, jer ljudi ulažu žalbu preko druge firme, npr. preuzmu td zadnji dan i ulože žalbu, proslijediš KRŽ sa izjašnjenjem i onda se kiseli 45dana iako on nije ispunio formalnu pretpostavku po zahtjevu KRŽ-a da bi se odlučivalo o žalbi, a to je da plati taksu. Nakon toga opet isto, drugi preuzme i opet isto. Ozbiljnost žalbe se vidi po tome što se ne uplati ta taksa. Teško je urediti tu oblast jer je previše mana, ne moguće je stvoriti pravni okvir koji bi bio dobar i za ponuđača i ugovorni organ.
Jedino rješenje je sve privatizovati, pa nek kupuje ko šta hoće.:-)