OTAVA – Prije nego što je Kanada ove nedelje objavila da uvodi carinu od 100 odsto na električna vozila proizvedena u Kini, Tesla se obratila Otavi i zatražila nižu carinu na svoja vozila, rekao je u srijedu izvor iz kanadske vlade.
Kanada je prateći primer SAD u ponedjeljak objavila da uvodi ovu carinu na sva vozila proizvedena u Kini koja se prodaju u zemlji zbog onoga što je nazvala namjernom, državnom politikom prekomjernih kapaciteta Kine, prenosi Reuters.
Carine, koje stupaju na snagu 1. oktobra, primjenjuju se na sva električna vozila koja se šalju iz Kine, uključujući ona koja proizvodi Tesla.
U junu je Otava najavila svoju namjeru da uvede carine. Izvor, koji je želio da ostane anoniman, rekao je da se Tesla obratila Kanadi pre zvanične objave.
Proizvođač automobila je zatražio stopu sličnu onoj koju je dobio u Evropskoj uniji, rekao je izvor.
Evropska unija ublažila je ovog mjeseca svoj stav prema Tesli kada je uvela carinu od devet odsto na automobile koje je kompanija proizvela u Kini, u poređenju sa stopom od 36,3 odsto koja je uvedena na druga uvozna kineska električna vozila.
Dok je EU uzela u obzir samo direktne troškove subvencija pri određivanju carine za Teslu, SAD i Kanada su razmatrale subvencije, industrijske prekomerne kapacitete, netržišne politike, kao i ekološke i radne standarde, naveo je izvor.
Tesla ne objavljuje podatke o izvozu svojih kineskih vozila u Kanadu. Međutim, kodovi za identifikaciju vozila pokazali su da su vozila Model 3 kompaktne limuzine i Model Y krosover stigli u Kanadu iz fabrike u Šangaju.
Kanadski uvoz automobila iz Kine u najveću luku u zemlji, Vankuver, skočio je za 460 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 44.356 vozila u 2023. godini, kada je Tesla počela da šalje u Kanadu električna vozila proizvedena u Šangaju.