TORONTO, Sljedećeg mjeseca u kanadskom gradu Torontu biće otvoren prvi bar u inostranstrstvu po franšizi beogradskog Rakia bara, najavio je generalni direktor firme Redizajn (Redesign) Branko Nešić.
Nešić je kazao da je u saradnji sa Dušanom Vargom, Srbinom koji živi i radi u Kanadi zajedički osnovao firmu Rakia bar Nort Amerika u Torontu, koja će davati franšize na teritoriji Sjeverne Amerike.
Bar u Torontu je prvi, pilot projekat koji će Varga otvoriti po franšizi zajedničke firme, kazao je on i dodao da je riječ o lokalu na 100 kvadratnih metara u čije otvaranje je uloženo oko 200.000 dolara.
Nešić je istakao da se u Rakia baru širi novi gastronomski koncept u kojem je okosnica slaganje hrane uz srpsku rakiju i dodao da je skoro sva oprema za otvaranje bara u Torontu isporučena iz Srbije.
“Isporučene su stolovi, stolice, šporet ‘smederevac’, kazani i rakije. To je za dvadesetak malih proizvođača iz Srbije prva prilika da izvoze u Kanadu”, kazao je generalni direktor firme Redizajn, koja stoji iza koncepta Rakia barova.
Nešić je kazao da su do sada imali interesovanje za otvaranje franšiznih barova iz cijelog svijeta, od Afrike do najsjevernijih dijelova Kanade, Bostona, Njujorka i Majamija, uglavnom od osoba srpskog porijekla. Zanimljiva tržišta za Rakia bar, dodao je, su i Austrija, Švajcarska i Njemačka.
“Srpsku tradiciju druženja uz rakiju i meze ubacili smo u urbani koncept i stvorili Rakia bar, a zatim i franšizu i krenuli da je širimo”, istakao je on.
Nešić je dodao da je prvi Rakia bar otvoren 2006. godine i da je posao razvio zajedno sa suprugom i bratom. Prema njegovim riječima, trenutno poostoje dva Rakia bara u Beogradu, jedan franšizni u Kragujevcu, a za oko mjesec dana biće otvoren franšizni Rakia bar u Novom Sadu.
“Sve što Rakia bar radi je srpsko – znanje, proizvodnja krativnost. Od dizajenera preko sirovina do flaša i proizvoda sve je iz Srbije”, kazao je on, ali je dodao da će u barovima u inostranstvu, pored srpskih, u ponudi biti i rakije iz zemlje-domaćina.
On je istakao da je od par stotina upita za franšizu do sada realizovan mali broj projekata jer je franšiza komplekstan posao.
“Najvažnije pronaći pravog partnera koji razume zašto nema narodne muzike u Rakia barovima, da mora da se služi meze i da konobari moraju da budu dobro edukovani i da se nudi isti nivo usluge i kvalitet proizvoda uz sličan vizuelni identitet”, kazao je Nešić.
Nešić je rekao da je Rakia bar kao žig zaštićen u Srbiji, regionu, EU i Zajednici nezavisnih država i da su do sada tužbama zatvorili petnaestak lažnih Rakia barova u Srbiji. Beta