LONDON, Kada se na jedno radno mjesto prijavi 400 kandidata, a priliku za razgovor dobije njih 20-ak, to je još uvijek velika brojka jer, traži se samo jedan.
U užem izboru svi su kandidati podjednako dobri i kvalifikovani pa u konačnoj odluci nerjetko presuđuju nijanse.
Kako njih nije uvijek jednostavno definisati postavljanjem uobičajenih pitanja, ispitivači rado posežu za trik pitanjima. Cilj trik pitanja nije dobiti tačan odgovor već utvrditi kako kandidat razmišlja, kako reaguje i koliko je snalažljiv.
Ponekad ispitivač namjerno napravi (neprijatnu) pauzu. Ako pritom nastavi da vas gleda u oči to može značiti samo jedno: očekuje da nastavite da pričate, traži dodatne informacije. U ovakvim trenucima većina ljudi intuitivno počne da priča, ali ima i pojedinaca koji u takvim situacijama ‘zablokiraju’ ili ne razumiju šta se od njih očekuje.
Kada vam ispitivač postavi vrlo konkretno pitanje o bivšem poslodavcu vjerovatno ćete se osjećati nelagodno jer mislite da potencijalni poslodavac ima namjeru da kontaktira vašeg bivšeg poslodavca i zatražiti dodatne informacije o vašem radu ili vas dodatno ‘provjeri’.
U većini slučajeva sagovornici vas postavljanjem ovakvih pitanja podstiču na iskrenost.
Nije samo važno šta govorite već i kako govorite. Služite se standardnim jezikom – ovo je poslovni razgovor pa i govor mora biti primjeren. Pustite da činjenice govore same za sebe, nisu vam potrebni kićeni izrazi, fraze i ogromna količina pridjeva.
Osim toga, kroz svaki svoj odgovor pokušajte plasirati pozitivnu misao ili poruku. Nije jednostavno, ali potrudite se, prenose mediji.