BANJALUKA , Javna ustanova Urbanistički zavod RS ove sedmice i formalno-pravno trebalo bi da postane pravno lice, jer se očekuje rješenje nadležnog suda o upisu u sudski registar, što je preduslov za prijem 25 radnika koji ispunjavaju uslov prema odluci Vlade o osnivanju javne ustanove.
Još minimum sedam dana nakon registracije u sudu biće potrebno da budu ispunjeni svi formalni uslovi da bi radnici došli u svoje kancelarije i počeli da rade, iako neće odmah pristupiti izradi planske i tehničke dokumentacije.
Predstoji im sortiranje i razvrstavanje arhivske građe, a moraju osposobiti osnovna sredstava za rad – računare, plotere, štampače, obaviti nabavku softvera i drugih radnih sredstva, a kancelarije treba osposobiti jer u ovom momentu ne zadovoljavaju osnovne potrebe za efikasan rad.
Spomenka Vojnović-Kovačević, v.d. direktora Zavoda, kazala je da se proteklih mjesec dana, od kada je uz još nekoliko radnika ušla u tu ustanovu, radilo na izradi Statuta, Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, kao i na ukupnoj procjeni zatečenog stanja objekta i opreme.
“Poslije prijema 25 radnika, da bi Urbanistički zavod mogao da obavlja svoju djelatnost, izašao na tržište i borio se za posao, slijedi javni konkurs za primanje radnika koji posjeduju adekvatne licence, koje su uslov za dobijanje licence za rad Zavoda od strane Ministarstva za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS. Postoje dvije licence, jedna je za prostorno planiranje, a druga za izradu projektno-tehničke dokumentacije s obzirom na to da imamo namjeru da se bavimo i jednim i drugim poslom”, objasnila je Vojnović-Kovačevićeva.
Prema njenim riječima, Zavod će poslovanje u prve tri godine, s obzirom na procijenjeni broj zaposlenih, obavljati u prizemlju, prvom i drugom spratu. “Razmišljamo da bi bilo racionalno da preostali dio poslovnog prostora iznajmimo i na taj način obezbijedimo neki priliv sredstava”, objasnila je ona, dodavši da je interes RS da ta institucija što prije postane samoodrživa.
Početak rada i uspješnog poslovanja predstavljaće izrada izmjena i dopuna Prostornog plana RS, što s nestrpljenjem očekuju i budući radnici Zavoda.
“Radnici ne mogu da dočekaju da se vrate na posao, odnosno u normalan život. Bez posla smo pune dvije godine, od 4. maja 2010, kada smo stupili u štrajk. S obzirom na to da je uglavnom riječ o dugogodišnjim radnicima, nikome od nas taj ‘prinudni odmor’ nije odgovarao”, kazala je Živana Gojić, predsjednica Sindikata radnika Urbanističkog zavoda RS, ponavljajući da je njihov osnovni cilj bio spas ustanove i radnih mjesta.
Po procjeni v.d. direktora, za otprilike godinu dana, Urbanistički zavod RS imaće pravog razloga za zadovoljstvo, jer tada očekuje prve rezultate rada.
Hronologija
– 21. april 2011 – pokrenut stečajni postupak
– 29. decembar 2011 – Vlada RS na drugoj licitaciji u banjalučkom Okružnom privrednom sudu kupila cjelokupnu imovinu Urbanističkog zavoda u stečaju za 4.250.000 KM.
– 12. april 2012 – Vlada RS donijela Odluku o osnivanju JU Urbanistički zavod Republike Srpske (UZ RS) i imenovanje privremenog Upravnog odbora, te vršioca dužnosti direktora
– 18. april 2012 – obavljena primopredaja imovine Urbanističkog zavoda RS između stečajnog upravnika i članova Komisije Vlade RS, a ključevi Zavoda predati Spomenki Vojnović-Kovačević, novoimenovanom v.d. direktora. Nezavisne novine