BANJALUKA, Direktor Turističke organizacije Republike Srpske Nada Jovanović istakla je da Srpska bilježi značajno povećanje broja turista, pogotovo iz Poljske, Velike Britanije, Francuske, Austrije, Njemačke i Turske, te dalekih zemalja poput Tajlanda i Tajvana.
“Imamo i ogroman broj turista iz Izraela, a u Srpskoj je ovih dana grupa turoperatora i medija iz Moskve. Kad odu Rusi, koji ostaju sedam dana, dolaze turoperatori iz Belgije i Holandije”, rekla je Jovanovićeva.
Ona je navela da iz Belgije dolaze značajna imena, o čemu najbolje govori podatak da im je “Er Srbija” dala besplatne povratne avionske karte Brisel-Beograd-Banjaluka i nazad.
U Srpsku, ističe Jovanovićeva, najviše dolaze turisti iz regiona, na prvom mjestu iz Srbije, dok su na drugom mjestu Slovenci.
“Tokom sedam mjeseci ove godine Srpsku je posjetilo 168.522 turista, koji su zabilježili 398.426 noćenja, što je za 20 odsto više dolazaka i 20 odsto više noćenja u odnosu na isti period prethodne godine”, naglasila je Jovanovićeva.
Prema njenim riječima, Banjaluka je ove godine imala velik porast broja gostiju, koji je u aprilu bio za 45 odsto veći nego u istom periodu lani, dok je u isto vrijeme Trebinje imalo porast broja gostiju od 37 odsto.
“Ako uporedimo broj ostvarenih noćenja tokom sedam mjeseci ove godine u odnosu na isti period prošle godine, planinska mjesta su zabilježila povećanje za oko 63 odsto, dok su banjska mjesta zabilježila povećanje za 15,7 odsto”, ističe direktor TORS-a.
Jovanovićeva je napomenula da je Turistička organizacija ove godine mnogo učinila na adekvatnoj promociji potencijala Srpske.
“Srpska nije ‘ol inkluziv’ destinacija, već zemlja za one koji traže aktivan odmor. Nama je važno što je Srpska od jedne tranzitne destinacije postala mjesto u kojem turisti ostvaruju najmanje tri noćenja”, rekla je Jovanovićeva.
Gosti u Srpskoj, navodi ona, najviše su zainteresovani za banjalučku regiju, što podrazumijeva i Šipovo, Ribnik, Balkanu, Janjske otoke, Etno selo “Ljubačevo” i druge destinacije, te kanjon Vrbasa za sve ljubitelje adrenalina.
“Standardno veliki interes je za Etno selom ‘Stanišići’ i Banjom ‘Dvorovi’ kod Bijeljine, te Banjom ‘Vrućicom’ zajedno sa kompleksom Hajdučke vode. Višegrad sa Andrićgradom ima značajan porast dolazaka turista da tamošnja turistička organizacija mora da zaposli više ljudi”, istakla je Jovanovićeva.
Govoreći o Hercegovini, ona je, osim Trebinja i Bileće, pomenula Ljubinje kao grad ekobilja u kojem će uskoro biti ustanovljen festival čaja, ali je napomenula da gosti sve više posjećuju i Drinić, Klekovaču i prašumu Lom.
Srpska ima i posebno kreirane turističke proizvode, kakvi su putevi duhovnosti u Krajini i Hercegovini, kao i putevi vina. Poseban proizvod su i manifestacije na vodi u kanjonu rijeke Drine.
“Ono na čemu moramo intenzivno da radimo je da jačamo manifestacioni turizam, koji dovodi ogromni broj ljudi. To su manifestacije za mlade, sajmovi, manifestacije iz oblasti gastronomije i druge”, rekla je Jovanovićeva.
Ona je dodala da na manifestacije dolaze ljudi iz različitih zemalja, koji su najbolji ambasadori promocije, jer ta živa riječ koja se prenese je mnogo važnija od bilo kakvog promotivnog materijala koji može da se ponudi.
Jovanovićeva je poručila da je problem turizma u Srpskoj malo hotela visoke kategorije, ali da je u posljednje vrijeme njihova izgradnja u ekspanziji.
U posljednjih nekoliko godina, tvrdi ona, udvostručio se broj smještajnih kapaciteta u Srpskoj.
Direktor TORS-a je napomenula da se Svjetski dan turizma, koji se obilježava 27. septembra, ove godine obilježava pod sloganom “Milijardu turista, milijardu mogućnosti”.
“Mi smo došli do zaključka da turizam Srpske najbolje možemo pokazati kroz fotografiju. Tako smo prije tri mjeseca raspisali konkurs za najbolju turističku fotografiju, a u uži izbor stručni žiri je odabrao 46 fotografija”, rekla je Jovanovićeva.
Na Svjetski dan turizma, dodala je Jovanovićeva, u Banjaluci će biti organizovana izložba fotografija koje su ušle u uži izbor, a autori tri najbolje fotografije biće nagrađeni. Srna