BANJALUKA, Menadžment “Aerodroma RS”, sudeći prema njihovim planovima, ne očekuje da će poslovanje preduzeća biti popravljeno ni u iduće tri godine, za koje je projektovana simbolična zarada, a glavne nade uperene su u niskotarifne avio-kompanije sa kojima će biti pregovarano o uvođenju novih linija iz Banjaluke.
U trogodišnjem planu poslovanja “Aerodroma RS” ovogodišnja dobit projektovana je na 76.000 maraka, a za iduću je procijenjena na nešto više od 26.000.
Nešto značajniji rast dobiti preduzeće je projektovalo tek 2020. godine i tada planira da posluje sa dobiti od oko 161.000 maraka.
– Najveći izvor prihoda u trogodišnjem periodu planiran je na osnovu subvencija Vlade RS, koje na godišnjem nivou iznose 1,9 miliona KM. Pomoć od Vlade čini 64 odsto od ukupnog iznosa planiranih prihoda u ovoj godini, dok je 36 odsto novca planirano da se slije u kasu preduzeća od usluga iz osnovne djelatnosti – navedeno je u planu poslovanja “Aerodroma” za period od 2018. do 2020. godine, koji će akcionari preduzeća razmatrati na sjednici skupštine 23. marta.
Menadžment je naveo i da je svjestan da se struktura prihoda mora mijenjati u korist većeg priliva od osnovnih djelatnosti.
– To je ostvarivo samo povećanjem obima saobraćaja. Sve planirane aktivnosti moraju imati za cilj povećanje obima saobraćaja sa banjalučkog aerodroma. Planiramo zadržati sadašnji obim redovnog saobraćaja na liniji Banjaluka – Beograd. Započeli smo razgovore sa nekoliko evropskih niskotarifnih avioprevoznika u vezi sa uvođenjem novih linija iz Banjaluke ka nekoliko evropskih destinacija. Planiramo da u ovoj godini zaključimo bar jedan takav ugovor – navedeno je u planu poslovanja.
“Aerodromi RS” su na kraju 2017. godine imali 54 radnika, a preduzeće planira da posegne za zapošljavanjem dodatne radne snage samo ako dođe do sklapanja ugovora sa nekim od niskotarifnih avio-prevoznika.
“Aerodromi RS” su prvu polovinu 2017. godine završili sa dobiti od 167.217 maraka, a akumulirani gubitak preduzeća zbog lošeg poslovanja u ranijem periodu iznosio je 5,43 miliona. Preduzeće još nije objavilo izvještaj za čitavu 2017. godinu.
Vršilac dužnosti direktora “Aerodroma RS” Dušan Kovačević nije želio da komentariše plan poslovanja preduzeća za trogodišnji period.
On je samo izrazio nadu da će pregovori sa niskobudžetskim avio-kompanijama uroditi plodom.
Sudski sporovi
U planu poslovanja “Aerodroma RS” navedeno je i da je pokrenuto nekoliko sudskih sporova protiv preduzeća, koji bi mogli da ugroze njegovo poslovanje.
– Protiv “Aerodroma RS” u ovoj godini biće vođena dva sudska spora iz radnih odnosa, a vrijednost tužbenih zahtjeva iznosi 7.000 maraka. Vrijednost spora koji je pokrenuo “Nestro petrol” Banjaluka iznosi 56.000, a investicioni fondovi “Polara invest fond” i “Kristal invest fond” 721.958 maraka. Ishod ovih sporova je neizvjestan – navedeno je u planu poslovanja “Aerodroma RS”. Glas Srpske
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Karta na jedinoj liniji Banja Luka – Beograd 190 km.
Putarina do Beograda kada se ide preko hrvatske 30 km a prosjecan automobil potrosi 60 km goriva do Beograda.
Putovanje nekom normalnom brzinom od centra Banja Luke do centra Beograda traje 4 sata.
Kada se ide avionom treba minimum pola sata za putovanje do aerodroma, jos toliko za ukrcavanje, 40 min leta, pa jos pola sata za iskrcavanje i jos pola sata za dolazak do grada. Znaci avionom se potrosi minimum 2h 40min. Prosjek nekih 3 h.
Zaci da bi stigao sat- 80 min ranije treba da se plati 110 km vise ili 120%. Da su malo razmisljali o tome mozda bi odavno uveli niskotarfinu liniju za bg. Ovako se let za bg isplati samo onom ko presjeda. Ili ko ima viska novca.
Ali ne treba da se cudimo. Poznate su izjave nasih ministara npr: “Imamo povecanje putnika sa TREBINJSKOG aerodroma.” I “Od niskotarifnih letova korist bi imali samo gradjani(objasnjenje za nepostojanje niskotarifnih letova)”.
Izjava, da dobit imaju na osnovu subvencija Vlade, je alarm, da ovo preduzeće ne treba da postoji.
Dok je banjalučki aerodrom, imao sve resurse, dotle tuzlanski nije imao, gotovo ništa.
Trajali pregovori sa Wizzair, ali banjalučki menadžment, nije ima dovoljno sluha, a koliko se sjećam bila je neka i sporna cijena goriva.
Tako da je Wizzair otišao u Tuzlu, nakon čega dolazi do znatne ekspanzije tog aerodroma, i njegovog najavljenog proširenja.
Broj putnika drastično se povećao, profit aerodroma i tuzlanske privrede posebno turizma i ugostiteljskih usluga.
Banjalučki aerodrom je izgubio svoj interes, jer sada ima oko sebe Zagreb, Tuzlu, Osijek, Sarajevo, vrlo teško da će neka kompanija tipa Wizzair, da oobogati aerodrom u B.Luci sa većim brojem letova.
Narod već navikao na tuzlanski aerodrom, koristi ga gotovo cijela BiH, Slavonija, Zapadna Srbija i Crna Gora.
Jer imaju dosta letova i konfiguracija aerodroma je dominantna.
sto ste vi ljubomorni na naj vazniji srpski aerodrom zapadno od Drine pa nek ima veza za Beograd drugo i ne treba pa nek otamo lete dalje sta je tu spor no