SARAJEVO, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović rekao je da je izgradnja mosta na Savi veliki problem u BiH, posebno u Republici Srpskoj, jer je završena dionica puta za Gradišku, i izrazio nadu da će izvođači radova početkom jeseni moći da počnu sa radovima.
“Nekoliko puta je postignut dogovor da se pristupi izgradnji mosta, obezbijeđena su sredstva već više od dvije godine, projekat je završen, `Hrvatske ceste` su završile reviziju projekta, potpisani su međudržavni ugovori i praktično nema razloga da se ijedan dan čeka da se uđe u realizaciju tog projekta”, izjavio je Čubrilović novinarima u Sarajevu.
On je izrazio nadu da će u narednih nekoliko dana komisije uraditi svoj posao i da će se Hrvatska saglasiti da počne realizacija projekta.
Čubrilović je nakon današnjeg sastanka sa ministrom transporta i komunikacija BiH Damirom Hadžićem rekao da ovi sastanci imaju veliki značaj s obzirom na veliki broj projekata koji kasne i po nekoliko godina, a koje treba da realizuju ova ministarstva.
“U narednom periodu dogovore sa ovih sastanaka pretakaćemo u rješenja, jer veliki problem sa kojim se susreću ova ministarstva svakako su finansije. U resorima ovih ministarstava su projekti koji zahtijevaju velika sredstva. Na rješavanju tog problema treba raditi na svim nivoima i to što intenzivnije i što brže”, naglasio je Čubrilović.
Odgovarajući na pitanje zašto se izgradnja puteva u BiH povjerava stranim kompanijama, a ne domaćim, Čubrilović je rekao da su sredstva koja se koriste za izgradnju infrastrukture kreditna i svjetski kreditori su definisali uslove i dali smjernicima prema kojima se ta sredstva mogu koristiti.
“Te smjernice obično se odnose na tehničke normative i iskustvo ponuđača na takvim i sličnim projektima. Mi u BiH nismo imali preduzeća koja imaju takva iskustva. Mi bismo bili najzadovoljniji kada bi sa svojom operativom mogli da radimo te poslove, ali to je moguće samo kada bismo imali svoj novac”, objasnio je Čubrilović.
On je izrazio nadu da će domaća preduzeća, nakon sticanja određenih kvalifikacija i iskustava, moći da konkurišu kao podizvođači.
Ministar saobraćaja i transporta BiH Damir Hadžić rekao je da je na današnjem sastanku bilo riječi i o nekoliko strateški važnih tema u oblasti saobraćaja i komunikacija u entitetima i BiH, posebno o situaciji u Republici Srpskoj.
“Cilj ovih sastanaka jeste jačanje koordinacije i unapređenja saradnja. Dogovoreno je da svakih 45 dana održavamo ovakve sastanke kako bismo pratili tok i realizaciju zadatih aktivnosti prema ministarstvima i kako bismo na sebe preuzeli obavezu da u svakom segmentu dajemo podršku svemu što doprinosi unapređenju i dobrobiti ovog resora”, naglasio je Hadžić.
On je dodao da je na današnjem sastanku bio riječi i o racionalizaciji Upravnog odbora korporacije Željeznica u BiH, jer nije logično da korporacija ima 10 zaposlenih, a 12 članova Upravnog odbora.
“Preuzeli smo obavezu da u najkraćem periodu, najkasnije do narednog sastanka, pokušamo napraviti funkcionalnu korporaciju”, rekao je Hadžić.
Čubrilović i Hadžić razgovarali su i i digitalizaciji, jednom od ključnih projekata u BiH, i fazama i rokovima koje BiH ima.
“Kraj 2014. godine je rok kada BiH mora da pređe sa analognog na digitalni sistem emitovanja. Ovaj projekat je bio zaustavljen određeno vrijeme, a u posljednja dva-tri mjeseca uspjeli smo da ga pokrenemo. U prvoj fazi planirana je digitalizacija tri centra, Sarajeva, Banjaluke i Mostara, a kasnije i cijelog prostora BiH kako ne bismo ostali evropska crna rupa kad je riječ o digitalnom sistemu”, naglasio je Hadžić.
Govoreći o izgradnji koridora kroz Neum, Hadžić je rekao da je BiH dala idejno rješenje o kojem će u utorak, 15. maja, razgovarati sa tamošnjim lokalnim vlastima. “Taj projekat je šansa za Neum da se preko teritorije BiH Neum spoji sa sjevernim dijelom zemlje, čime bi postao prvi grad koji bi imao dva regionalna puta – u i kroz Neum”, dodao je Hadžić. Srna