SANTA KLARA – Američka korporacija Intel saopštila je da su se njeni gubici „produbili” u međunarodnoj konkurenciji proizvođača čipova, te da poslovanje možda neće dostići tačku rentabilnosti još nekoliko godina.
Intel Foundry, novo odjeljenje kompanije odgovorne za proizvodnju, ostvarilo je prodaju od 18,9 milijardi dolara u 2023. godini, što je pad u odnosu na 27,5 milijardi dolara prethodne godine, saopštila je kompanija kasno u utorak.
Operativni gubitak u novoj jedinici se povećao na sedam milijardi dolara sa 5,2 milijarde dolara, piše Bloomberg.
Vrijednost akcija kompanije pala je za više pd četiri odsto u produženom trgovanju nakon kraja radnog dana na Wall Streetu. Njihov pad od početka godine do danas iznosi čak 13 odsto.
Novi vremenski okvir za postizanje profitabilnosti i drugih finansijskih ciljeva kompanije pokazuju velike napore, koji uključuju ulaganje milijardi dolara u nove fabrike.
„Potrebna transformacija je uveliko u toku”, rekao je izvršni direktor korporacije Pat Gelsinger, i dodao kako veruje da će 2024. godina označiti vrhunac gubitaka, uz neophodne troškove za izgradnju novih kapaciteta.
Intelov pritisak na spoljnu proizvodnju čipova – poznatu kao livnička industrija – jedna je od najvećih transformacija kompanije u njenoj istoriji.
Gelsingerov plan takođe uključuje obnavljanje Intelove nekada neprikosnovene tehnološke prednosti, koju je izgubio tokom prethodne decenije, prije svega u tržišnoj trci sa tajvanskim TSMC-om.
Intelovi pokušaji da se vrati na lidersku poziciju u svijetu primorale su kompaniju da prepusti proizvodnju nekih vitalnih komponenti, otkrio je Gelsinger u prezentaciji.
Sada Intel kupuje oko 30 odsto svojih silicijumskih pločica, rekao je on. Ali poboljšanjem tehnologije – koristeći tehniku koja se zove ekstremna ultraljubičasta litografija – kompanija namjerava da vrati veći dio proizvodnje upod svoje okrilje, rekao je Gelsinger.
Izvršni direktor je ponovio tvrdnju da će Intel obnoviti svoju tehnološku prednost do sledeće godine.
Vremenom će to poboljšati mogućnosti Intelovih proizvoda i učiniti ih jeftinijim za proizvodnju.
To će posledično omogućiti kompaniji da dobije veće porudžbine u poređenju sa konkurencijom, na nivou od očekivanih 15 milijardi dolara do kraja 2030. godine, prenosi Bloomberg.