– Bratić dodijelio posao Stankoviću iako je bio jedini ponuđač za izgradnju tunela HE Dabar
– Nadzor će vršiti Integralov “Institut za građevinarstvo” i naplatiti 3,8 miliona KM
– Integral za poslednjih šest godina prikazao prihod od 830 miliona KM
– Prihod u 2015. godini 138 miliona KM i dobit od 1,4 miliona KM
BANJALUKA, „Integral Inženjering“ iz Laktaša sa ponudom od 131 milion KM pobijedio je na tenderu, na kojem je bio jedini ponuđač, za izgradnju tunela za Hidroelektranu Dabar, otkriva poslovni portal CAPITAL.ba.
Firma direktora i suvlasnika Slobodana Stankovića jedina se prijavila i pobijedila na tenderu za najveću investiciju u državnom energetskom sektoru Republike Srpske u poslednjih nekoliko decenija.
Pored 131 milion KM za izgradnju, HE Dabar će isplatiti i 3,8 miliona KM “Institutu za građevinarstvo IG” Banjaluka.
Integral Inženjering će graditi dovodne tunele, ulazne građevine i pristupne tunele HE Dabar, te vršiti istražno-projektantske radova u toku izgradnje.
Predviđen je iskop tunela ukupne dužine 12.125 metara, širine 5,2 metara. Gradiće nizvodni pristupni tunel dužine 91 metar, te ulaznu betonsku konstrukciju. Radovi će se izvoditi na teritoriji opština Nevesinje, Bileća i Berkovići.
Preciznost: Na 112 miliona ukalkulisano i 32 feninga
HE Dabar je procijenila vrijednosti radova na 115.260.000 KM, a Integral je dao ponudu od 111.978.442,32 KM, ne računajući u taj iznos oko 19 miliona KM PDV-a.
Rok za izgradnju je četiri godine i šest mjeseci.
Nadziraće sami sebe
Posao stručnog nadzora na izgradnji dovodnog tunela, ulazne građevine i pristupnih tunela HE Dabar dobio je „Institut za građevinarstvo IG Banjaluka“ koja je takođe članica korporacije Integral Inženjeringa, a formalno se vodi na Siniši Praštalu.
Institut za građevinarstvo je takođe bio jedini ponuđač.
HE Dabar će im za nadzor koji će trajati šest i po godina, isplatiti 3.310.000 KM, te dodatnih pola miliona KM za PDV.
Direktor HE Dabar Radivoje Bratić se danas nije javljao na telefonske pozive.
Šestogodišnji prihod Integrala 830 miliona KM
Integral Inženjering, koji u javnosti važi za građevinsku firmu vrlo blisku vlasti Republike Srpske, je za poslednjih šest godina imao prihod od 830 miliona KM. Prikazao je dobit od 39 miliona KM.
Prema finansijskim izvještajima, Integral koji je izvodio i izvodi najveće javne radove poput prevoja Čemerno, autoputa Banjaluka-Gradiška i trenutno autoputa Banjaluka-Doboj, prošle godine je imao prihod od 138,8 miliona KM i prikazao je dobit od samo 1,4 miliona KM.
Integral zvanično ima prijavljenih 334 radnika
Zanimljivo da je 2012. godine imao mnogo manji prihod (99 miliona KM), ali je dobiti bila znatno veća nego prošle godine (7,5 miliona KM).
Najveći prihod Integral je imao 2011. godine (161 miliona KM) i 2013. godine (160,7 miliona KM).
Dabar jedna od četiri HE
Projekt korišćenja hidrosistema Trebišnjica se zasniva na izgradnji niza hidrotehničkih objekata (brane, akumulacije, otvoreni kanali, tuneli i hidroelektrane) kojima se vode kraških polja Istočne Hercegovine, kontrolisano koriste za navodnjavanje, kontrolu poplava i proizvodnju električne energije. Za proizvodnju električne energije planirana je izgradnja 7 hidroelektrana i 6 akumulacionih bazena u sistemu.
Do sada su izgrađene četiri hidroelektrane, koje koriste vodu iz akumulacionog bazena “Bileća”: HE Trebinje I, HE Trebinje II, HE Dubrovnik i PHE Čapljina. One su sukcesivno ulazile u pogon počevši od 1965. godine (HE Dubrovnik) do 1981. (HE Trebinje II).
Preostale tri hidroelektrane pripadaju podsistemu “Gornji horizonti” i to: HE Nevesinje (61 MW), HE Dabar (160 MW) i HE Bileća (30 MW).
Podsistem “Gornji horizonti”, obuhvata korišćenje voda na pravcu Gatačko polje-rijeka Zalomka-Nevesinjsko polje-Dabarsko polje-Fatničko polje-akumulacija Bileća. U ovaj sistem se u konačnoj etapi uvodi dio voda sjeverozapadnog dijela Nevesinjskog polja.
HE Dabar je prva hidroelektrana na području Gornjih horizonata, koja će biti izgrađena.
Dovodnim tunelom, dužine veće od 12 kilometara dovodi se voda iz akumulacije Pošćenje do HE Dabar.
Ulazna građevina je smještena uz korito Zavidolske rijeke i oko 3,5 km je udaljena od brane Pošćenje.
Na ulaznoj građevini predviđena je rešetka i zatvarač za zatvaranje tunela za potrebe kontrole i održavanja.
CAPITAL: S. Vukelić
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Bravo Slobo majstore
Ponovo pad akcija HETR do 50% kako se najavljivalo do kraja juna 2016. Ako pogledamo koliko novaca ce ici opet u prazna istrazivanja i mafijske đepove dionica onda vrijedi možda 0,1 i više ne sanjajte o dividendama.
Ne znam koji investitori kupuje akcije kad se firma namjerno unistava. Stvarno su pametni 🙂
Dodik stvarno vise nije normalan, ali stvarno.
Obezbijedite navodnjavanje pustite struju.Sunca imamo,mraza nemamo,vode trebamo.
Mile sta radis vise, unistili ste sve za onih 15 godina, da bog da ti prisjelo vise i tvojim pijunima………
Sta? Sta? Jel treba da rade kinezi ili slovenci i njima da se placa? Taj isti integral zaposljava nase ljude i ti isti ljudi hrane porodice u RS. Samo kreteni i pripadnici BN TV turskog klana mogu tako pitati sta??
Svaka čast. U nove radne pobjede!
Ne bih da tumačim šta su drugi htjeli reći, ali mi se čini da ljudi negoduju ne što je domaća firma dobila, nego što znamo kako su druge investicije na kraju završile kada je bio ovaj odnos Vlada RS-Integral.
Dakle na “dodatne radove” investicija se popne za 50 % pa će tako možda i ova biti na kraju oko 160 miliona KM. A razlika ode u stranačke (SNSD) i privatne džepove.
Kao na auto-putu BL-Gradiška.
Tako sam ja shvatio zabrinustost nekih na ovu vijest.