Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Inspektori spas od telefonskih nasrtljivaca u Srbiji

Inspektori spas od telefonskih nasrtljivaca u Srbiji

capital.bacapital.ba22. Aprila 2014. — 05:00Nema komentara4 minute čitanja

slika 1BEOGRAD, Nije zabranjeno da nas razni trgovci i bankari zovu telefonom ili nam na našem kućnom pragu nude baš svoj proizvod po „specijalnoj cijeni“, ali je, kaže zakon, i te kako zabranjeno da to čine protiv naše volje.

 

– Zakon o zaštiti potrošača zabranjuje nasrtljivo poslovanje – objašnjava za „Novosti“ Jovanka Nikolić, pravnica Asocijacije potrošača Srbije (APOS). – To znači da, ako vas iz jedne firme zovu telefonom i nude određeni proizvod, a vi im striktno kažete: „Ne želim više da me zovete“, to više ne smije da se ponovi. Ukoliko se takav poziv ponovi, on se smatra nasrtljivim poslovanjem, za koje je nadležna Tržišna inspekcija.
Potrošač treba ovakvo nasrtljivo poslovanje da prijavi inspekciji, koja je dužna da reaguje i prekršajno kazni počinioce.
Iako ni Zakon o trgovini, ni Zakon o zaštiti potrošača ne zabranjuje prodaju „na daljinu“, odnosno prodaju „preko kućnog praga“, zakonski su, prema riječima naše sagovornice, tačno određeni uslovi kako se rješava određeni problem ukoliko do njega dođe.
Osim pomenutog nasrtljivog poslovanja, Tržišna inspekcija dužna je da reaguje i zbog problema koja nastaju po pitanju neobavještenosti potrošača, kada se kupoprodajni ugovor već sklopi.
– Svaki potrošač treba da zna da ima pravo da u roku od 14 dana od momenta sklapanja kupoprodajnog ugovora, taj ugovor otkaže, bez plaćanja proizvoda, bez ikakvog obrazloženja – ističe Jovanka Nikolić. – Potrošač ima pravo i poslije 14 dana da otkaže ugovor, ali mora da obrazloži razloge.
Nikolić ističe da, ukoliko prodavac nije obavijestio kupca, usmeno, a trebalo bi i pismeno, ima pravo na rok od 14 dana da otkaže ugovor, potrošač automatski dobija neograničen rok da od ugovora odustane bez objašnjenja.
– To znači da vas prodavac nije obavijestio na pravi način o proizvodu i prodaji, pa potrošač opet može da se obrati Tržišnoj inspekciji, jer je riječ o prekršaju – navodi pravnica APOS-a, i ističe da je u ovim slučajevima uloga udruženja potrošača samo savjetodavna.
Ista adresa inspekcije ostaje i u slučaju da kupac dobije proizvod čije osobine ne odgovaraju onima koje mu je trgovac predočio prilikom prodaje.
Kancelarija povjerenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, još jedna je adresa na koju se javljaju građani koji smatraju da su njihovi lični podaci zloupotrebljeni.
– Tokom 2013. godine povjerenik je primio dvije prijave povodom direktnog marketinga, a zbog ponuda komercijalnog karaktera, na primjer, ponuda poslovne banke za zaključenje određenog bankarskog posla – kaže za „Novosti“ Aleksandar Resanović, zamjenik povjerenika. – Za prva četiri mjeseca ove godine, povjerenik je primio četiri prijave povodom uznemiravanja u vrijeme sprovođenja izbora.
Od početka prošle godine, do danas, povjerenik je primio nekoliko prijava u kojima se navode „uznemiravajući telefonski pozivi“ koje građani dobijaju od agencija specijalizovanih za naplatu potraživanja, a koje podatke o ličnosti, pa tako i broj telefona, dobijaju od povjerilaca, najčešće banke, koje ih angažuju radi naplate duga od dužnika-klijenta banke. U ovakvim situacijama, povjerenik vrši nadzor zakonitosti prenosa podataka o ličnosti sa povjerioca na treće lice, poput agencije za naplatu potraživanja.
– U praksi povjerenika nedavno je prijavljen slučaj da je više osiguravajućih društava telefonskim putem nudilo svoje usluge učesnicima saobraćajnog udesa, i to svega nekoliko sati nakon udesa. S tim u vezi, povjerenik je pokrenuo postupak nadzora nad radom svih tih osiguravajućih društava – ističe Resanović.
Javnost imenika
Sa aspekta zaštite podataka o ličnosti, valja imati u vidu da je „Telekom Srbija“ svoj telefonski imenik, takozvane bijele strane, pripremio i objavio na osnovu pismene saglasnosti svih lica čiji su podaci objavljeni, i to u svrhu da se javnosti učine dostupnim podaci fizičkih lica čija su imena objavljena – kaže Aleksandar Resanović, zamjenik povjerenika. – Na taj način, data je poslovna mogućnost da se neko, u ovom slučaju promoter, može obratiti tim licima, ponudom za sklapanje poslova.

Prava potrošača
Ukoliko ne mogu da ih se otarase potrošači nasrtljive prodavace treba da upozore na četiri stvari:
* Ne želim da me više zovete ili dolazite na kućni prag.
* Imam pravo 14 dana od sklapanja kupoprodajnog ugovora da odustanem od kupovine bez objašnjenja.
* Moja prava, kao potrošača, štiti Tržišna inspekcija, kojoj ću prijaviti ako prekršite ovo prvo, ili me ne obavjestite o ovom drugom pravu.
* Savjete šta da činim mogu da dobijem u Udruženju potrošača.
Šta sve nude
Bankari i predstavnici osiguravajućih kuća preko telefona najčešće nude razne vrste kartica, keš kredita ili osiguranja života i imovine. Ipak, na kućnom broju češće nas pronađu trgovci, uz već čuvenu rečenicu: „Čestitamo, osvojili ste nagradu, čekaće vas na (promotivnoj) večeri koju organizuje određeno preduzeće danas uveče u vašem komšiluku“. Svi se, bez izuzetka, pozvanom kupcu obrate imenom i prezimenom osobe na koju je registrovan fiksni telefon. Novosti

bankari izbor ponude srbija vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDinar bez promjene, kurs 115,5111 za evro
Sljedeći članak Banke u Srbiji nevoljno vraćaju novac

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

“Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

NOVOSTI 03 minute čitanja

Da li je “obračun” oko PDV-a blokirao otvaranje novog graničnog prelaza

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.