BANJALUKA, Kompanija “Skaj Srpska” mogla bi da od početka naredne godine uspostavi svakodnevni aviosaobraćaj od Banjaluke do Beča, uz dodatne čarter letove prema destinacijama u Švajcarskoj i Skandinaviji, a u toku su intenzivni pregovori sa Vladom Republike Srpske o kupovini vlastitog aviona, naglašava direktor kompanije Zoran Injac. On je rekao da je riječ o avionima za regionalni saobraćaj, kapaciteta od 50 do 80 sjedišta, i da je prednost direktne kupovine od proizvođača ogromna, pogotovo za kompanije koje počinju poslovanje.
“Takozvane `start ap kompanije` dobijaju mnoge benefite ako se odluče na kupovinu novih aviona, prije svega potpuno besplatne preobuke letačkog osoblja i osoblja za održavanje aviona, što je, inače, jako skupo. I na taj način želimo da obezbijedimo dobru startnu poziciju za našu kompaniju”, rekao je Injac.
On je ističe da se u svim analizama pokazalo da je neophodno da na prostoru Srpske postoji domaća prevoznička kompanija, jer je, osim Slovačke i Makedonije, imaju sve evropske zemlje.
To bi , osim saobraćajnih i ekonomskih prednosti, imalo i određenu političku dimenziju, koja je jako bitna za Republiku Srpsku.
“U svim našim kalkulacijama, osnovna linija bila bi Banjaluka – Beč, a cijena povratne karte na toj relaciji bila bi 100 evra, što je izuzetno povoljno i uticalo bi na startni razvoj putnika koji bi bili zadovoljni ponuđenim. Naša očekivanja su da na godišnjem nivou dostignemo rezultat od 50 000 putnika u prvoj godini poslovanja”, naveo je Injac.
Trenutno jedina kompanija koja sa banjalučkog aerodroma obavlja saobraćaj je “BH erlajns” u letu od Sarajeva za Cirih, gdje koriste Banjaluku kao destinaciju za usputno slijetanje, tako da se sada samo ostvaruje transfer između Banjaluke i Ciriha.
“Nažalost, nijedne druge kompanije nema i jedino rješenje je u razvoju domaćeg avio-prevoznika i ulaganje u naše resurse kako bi ovaj posao umjesto uvoznog postao izvozni“, rekao je Injac.
On je naveo da je ovih dana u potpunosti osposobljen stari avion Vlade Republike Srpske, koji je prenesen u vlasništvo “Skaj Srpske”, i završen je njegov generalni servis.
Što se tiče nabavke novog aviona, ostaje da se vidi da li će biti opcija kupovine, kredita, lizinga ili najma, ali se nada da ćemo doći do najoptimalnije opcije, kako za “Skaj Srpske “, tako i za resorno ministarstvo.
Injac dodaje da su rokovi isporuke aviona oko 12 mjeseci, što govori da će biti neophodno da se ide i u najam vazduhoplova za početak saobraćaja.
“U planu je da udovoljimo i mnogobrojmim zahtjevima čarter agencija, koji se odnose na zimski i ljetni turizam, kao i čarter letove brojnih sportskih ekipa, Privredne komore i lokalnih zajednica. Ovih dana imamo namjeru da promovišemo mogućnosti za poslovne ljude i subjekte da koriste poslovni avion kapaciteta šest sjedišta sa kojim za sat do dva mogu stići do svih evropskih destinacija“, zaključio Injac. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Dajte nam molim vas još jednog sigurnog gubitaša. U vrijeme dok Ryanair, Wizair i ostale chip flight kompanije iskazuju ogromne gubitke i obustavljaju sve investicije, mi kupujemo prve avione. Da li ste se zapitali zašto nam te komapanije nude popuste na avione u ovom trenutku.
”On je ističe da se u svim analizama pokazalo da je neophodno da na prostoru Srpske postoji domaća prevoznička kompanija, jer je, osim Slovačke i Makedonije, imaju sve evropske zemlje.”
Mene bi više zanimalo po broju stanovnika, kupovnoj moći, navikama i sl. Npr. Neka ruralna oblast u Češkoj sa 1,5 miliona stanovnika da li ima avio kompaniju, koliko ima aviona, da li su u dobitku i sl. To je vrijedno poređenja, a sad da se poredimo sa državama i nije baš ukusno.