SARAJEVO, Institucija Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH pokrenula je inicijativu za suzbijanje korištenja principa žiranta kao sredstva osiguranja i naplate kredita, te pripremila izvještaj u kom su date preporuke kreditorima, regulatorima, ali i žirantima.
Ombudsman za zaštitu prava potrošača u BiH Dragan Doko kaže da potrošaču treba omogućiti da drugim sredstvima osigura kredit, a ne da je uslovljen od kreditora samo na institut žiranta, te da institut žiranta treba koristiti samo u posebnim slučajevima.
Prema njegovim riječima, prava potrošača u BiH najviše se krše u sektorima ekonomskih i finansijskih usluga, odnosno potrošačkih kredita, zbog nemogućnosti pristupa ekonomskim uslugama, te neodgovarajućeg kvaliteta pruženih usluga, piše sarajevsko “Oslobođenje”.
“Žalbe potrošača odnose se i na pogrešno evidentiranje i terećenje potrošača za račune koji su zastarjeli, isključivanje sa mreže zbog neblagovremenog plaćanja računa, zatim preferiranje ugradnje zajedničkih vodomjera u objektima sa više članova, ili obračun potrošnje vode po broju lica u domaćinstvu”, dodao je Doko.
Kada je riječ o žalbama u vezi sa potrošačkim kreditima, Doko je naveo da su ombudsmani utvrdili nepravilnosti u postupcima komercijalnih banaka i mikrokreditnih organizacija prema građanima BiH, zbog čega je doneseno 16 smjernica i preporuka koje su zakonski utemeljene a cilj im je da banke usklade poslovanje sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH.
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
aha
Ovaj ombdusman je samo citirao zakon i onda rekao da su to preporuke. Inače vodomjeri moraju biti individualni (ukoliko hoćemo u EU), struja sa može isključiti samo u ljetnom periodu (opet EU) itd.
Ne reče ombdusman da se moraju donijeti prateći propisi, da u tome imaju posla razni državni organi. Da zbog površne definicije potrošačkog kredita padaju prekršajne prijave koje su inspekcije podnijele protiv banaka.
Zaštita potrošača, pa i žiranata je zato i nedovoljna, gotovo nikakva.
Ja ba..
da da samo sto nije
ja stvarno ne znam kako ovo mogu navesti kao vijest
dok Oni ovako posmatraju situaciju,i ovako traže rješenja – mi ćemo imati o čemu razgovarati na ovakvim mjestima…ombudsmen je očigledno lišen kontakta sa stručnom javnošću,koja bi ga mogla koječemu poučiti..
Obdusmen je samostalan u svom radu i podnosi izvještaj samo Skupštini