Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03

    Realni sektor ne prestaje da tone: Industrija raste samo na papiru

    3. Decembra 2025. — 07:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Imovina “Željeznica” teška 300 miliona KM

Imovina “Željeznica” teška 300 miliona KM

Dejan TovilovićDejan Tovilović16. Maja 2024. — 07:008 komentara2 minute čitanja
FOTO: Facebook/Željeznice RS

BANJALUKA – Imovina “Željeznica RS” (ŽRS) procijenjena je na oko 300 miliona maraka. To je prvi put da su procjenitelji izašli na teren nakon 1992. godine, od kada je osnovano ovo javno preduzeće, i utvrdili koliko ono zaista vrijedi, rekao je “Glasu Srpske” direktor te kompanije Slađan Jović.

FOTO: Facebook/Željeznice RS

Na Banjalučkoj berzi objavljeno je da je Vlada RS upoznata sa informacijom o procjeni vrijednosti imovine ŽRS te da je zadužila nadležne u javnom preduzeću da procjenu imovine uknjiže u poslovne knjige i evidentiraju u svojim finansijskim izvještajima.

Jović je rekao da je procjena imovine urađena u sklopu restrukturiranja javnog preduzeća.

“Ovlašćene procjeniteljske kuće završile su sa procjenom vrijednosti imovine i o tome smo upoznali i Ministarstvo saobraćaja i veza, odnosno  Vladu Republike Srpske. Prvi put nakon 1992. godine, od  kada je osnovano ovo javno preduzeće, urađena je procjena imovine i to na takav način da je tačno utvrđeno šta je u vlasništvu “Željeznica” prema trenutno važećim zakonskim rješenjima“,  poručio je Jović.

Naglasio je da će procijenjena vrijednost imovine biti evidentirana u bilansima ŽRS.

“Nakon što smo završili ovaj dio posla, idemo u proceduru pretvaranja duga u kapital. Time bi trebalo da bude i završena sva priča u vezi sa restrukturiranjem ovog javnog preduzeća. Tu je riječ o onom dugu koji je država preuzimala na sebe o pitanju kredita i vraćala ih u ime ŽRS“,  naglasio je Jović i dodao da bi proces restrukturiranja, nakon više pomjeranja zacrtanih rokova, konačno trebalo da bude završen krajem godine.

Do tada bi, naglašava Jović, u sklopu ŽRS trebalo da budu i osnovana tri zasebna preduzeća – za prevoz putnika, kargo i infrastrukturu.

Restrukturiranje ŽRS počelo je 2017. godine, odnosno kada je Svjetska banka u decembru te godine odobrila kredit za taj projekat u iznosu od 51,3 miliona evra. Rok za završetak restrukturiranja do sada je u više navrata pomjeren, odnosno sa 2021. prolongiran je na kraj 2022. godine, pa na 30. septembar 2023, da bi, prema najnovijoj odluci, vremenska odrednica za završetak tog posla dobila novi rok, kraj 2024. godine.

Novi rok aminovao je i Savjet ministara u aprilu 2023. godine, kada je dao zeleno svjetlo za usvajanje Prijedloga amandmana na Sporazum o zajmu između BiH i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za projekat restrukturiranja ŽRS. Taj amandman se nije odnosio na novo zaduženje, već na produžavanje trajanja kreditnog aranžmana do kraja 2024. godine.

Glas Srpske

imovina zrs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU Njemačkoj zamrznuto 3,9 milijardi evra ruske imovine
Sljedeći članak Potpisan sporazum o pristupanju BiH “Digitalnoj Evropi”

Povezani članci

NAJAVE DOGAĐAJA 02 minute čitanja

Najava događaja za petak, 5. decembar 2025. godine

Capital teme 02 minute čitanja

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

8 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Honduras 29. Maja 2024. 23:54

    Gluposti. Šestotinjak kilometara pruge sa svom infrastrukturom kao i svom ostalom imovinom da vrijedi tresta miliona, presmiješno.Pre nekoliko godina su vršili površinsku rekonstrukciju pruge u dužini šezdesetak kilometara i cijena koštanja je bila milion po kilometru. Stvarna imovina željeznica je više milijardi eura a ne treista miliona maraka. Sad ova procjena je da bi se otelo 20% vlasništva od malih akcionara. Republika Srpska takvim djelovanjem rizikuje da bude tužena za nastalu štetu i za izmaklu korist koja poslije može biti i u milijardama. A kad se dođe na inostrane sudove neće se moći narediti sudijama kako da presude. Zato bi bilo naj jednostavnije i najbolje da se isplate mali akcionari po nekoj normalnoj cijeni gdje bi svaki akcionar potpisao da pristaje na takvu isplatu.Zar im nije dovoljno RTEU-R-A gdje su slovenci nakon više od trideset godina dobili presude u stotinama miliona a isto se predviđa da će se desiti sa RITE-R-A gdje hrvatska elektroprivreda potražuje ogromna sredstva. Da li netko namjerno radi buduće pozicije da se s nekim tali.

    Odgovori
  2. Miki 30. Maja 2024. 05:58

    Kakav je tu scenario sad pretvaraju kapital … kazu vrijede 1 KM. Da li trebamo svi tuziti ili je dosta jedna tuzba ?

    Odgovori
  3. Banja Luka 30. Maja 2024. 07:37

    Otmi od naroda parola, samo zezaj i zajeb.. A vamo milioni frcaju na sve strane, kad i koliko im je dosta. Koliko treba još ?

    Odgovori
  4. Banja Luka 30. Maja 2024. 07:45

    Republika Srpska takvim djelovanjem rizikuje da bude tužena za nastalu štetu i za izmaklu korist koja poslije može biti i u milijardama. Kako treba ovo tuziti pojedinacno ili zajedno, ili ako jedan tuzi moraju svima dati pravu vrijednost

    Odgovori
  5. objektivan 30. Maja 2024. 11:29

    Ugasite ovu bruku samo pravi troskove a nicemu ne sluzi. Niti se ko vozi sa tim niti se sta prevozi.

    Odgovori
  6. Honduras 30. Maja 2024. 11:54

    Ti procijenitelji koji su radili procijenu su radili kako im je netko naredio da procijene a ne koliko stvarno vrijedi. Nisu ni približno utvrdili vrijednost. Vrijednost je sigurno bar deset puta veća i to kad se uzme u obzir samo pruga odnosno vrijednost tog dijela imovine željeznica. Pruge ima 610 kilometara. Metar tračnice je težak 217 kg što iznosi 610000*217=132.370.000 kg željeznih tračnica. Ako uzmemo da je kg tračnice minimum 3KM dobijemo 132.370.000 kg *3KM=397.110.000 KM samo za tračnice. Sad imaju pragovi šerafi držači, kamen određene kvalitete, zemljišteispod tračnica i sa obe strane tračnica. Kamena u jednom metru dužnom pruge ima najvjerovatnije bar pet kubika a taj kamen je dosta skuplji od običnog pijeska te se može predpostaviti da bi trebao koštati oko 50KM *5 kubika metar dužni što je oko 250KM kamena po metru dužnom. To bi bilo za 610km pruge 610.000m *250KM=152.500.000KM. Znači kamena ima za minimalno 152,5 miliona KM. Ako uzmemo da bi pragovi, šerafi i držači pruge koštali bar kao tračnice koje koštaju =397.110.000KM+397.110.000+152.500.000=946.720.000KM. Na ovaj iznos treba dodati cijenu zemljišta i negdje elektromreže te dobiti koliko najmanje košta samo pruga. Znajući da željeznice imaju ogromnu ostalu imovinu utvrđrni iznos od trista miliona je potpuno nerealan. Vjerovatno će se jednog dana na međunarodnim sudovima utvrđivati stvarna vrijednost imovine željeznica u ovom vremenu.

    Odgovori
  7. Goran 30. Maja 2024. 12:14

    Treba samo paziti da se taj Republika Srpska puno ne nasikira. Ja ne znam ko je to u ovom slučaju. Pred izbore znamo ko je to, kao i kad se uzimaju krediti. A kad treba vraćati ili plaćati po sudskim presudama, tad se ne zna ko je taj Republika Srpska.

    Odgovori
  8. ратко 30. Maja 2024. 14:33

    Лијепо од кроата.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.