BEOGRAD, Poslije smanjenja broja zaposlenih sa 680 na 300 Ikarbus je u povoljnijoj situaciji, kaže direktor kompanije Ikarbus Aleksandar Vićentić.
Pregovori sa italijanskom kompanijom su u toku, a za detalje o tim razgovorima nadležno je Ministarstvo ekonomije, rekao je Vićentić, koji nije učestvovao u pregovorima sa kompanijom Breda menarinibus i dodao da očekuje da će pregovori sa Bredom biti uspešno okončani.
Velimir Gligorić, predsednik sindikata Ikarbusa, je potvrdio da je direktor radnicima saopštio da su pregovori sa Bredom privedeni kraju i da očekuje potpisivanje ugovora o iznajmljivanju te fabrike na dve godine. „Radnici se nadaju da će početkom februara početi proizvodnja za italijanskog partnera“, kaže Gligorić.
Radnici, njih 300 koji su ostali u fabrici, nemaju posla. Nezvanično smo saznali da je sindikat Ikarbusa razgovarao i o prinudnom odmoru do 1. februara, do kada bi, kako nam je rečeno, trebalo da bude potpisan i ugovor sa Bredom.
Razloga za prinudni odmor, kako kažu radnici, ima na pretek, počev od troškova za dolazak na posao, dodatnog grijanja i uvećanih računa za električnu energiju, pri čemu nema ni naznaka o datumu kada bi mogli da dobiju bar dio zarade.
Inače, sredstva za isplatu zaostalih zarada očekuju od prodaje dijela imovine van kruga fabrike, na Batajničkom drumu. Pri tom, niko ne pominje način namirenja dugovanja Ikarbusa koja, prema nezvaničnim informacijama, premašuju 16 miliona evra.
Komentarišući buduće odnose kompanije Breda i Ikarbusa, Danilo Jovanović, direktor Interser eksporta, firme koja zastupa interese Italijana u Srbiji, kaže da će zarade za preostalih 300 radnika, troškovi komunalija i zakupa godišnje koštati tu firmu oko tri miliona evra, a toj cifri treba dodati i troškove razvoja i ulaganja u nove tehnologije, kao i proizvodnje autobusa. „Zapravo, saradnja sa Bredom je jedini način za opstanak Ikarbusa“, tvrdi Jovanović. B92