TOKIO, Afere u vezi sa pogrešnim testiranjima potrošnje goriva i izduvnih gasova na vozilima niču kao gljive poslije kiše.
Počelo je Volkswagenovom Dieselgate aferom, nastavilo se Opelovom i na kraju zamalo upropastilo Mitsubishi. Afere u vezi s pogrešnim testiranjima potrošnje goriva i emisijama štetnih gasova ne jenjavaju. Valjda izjedani grižnjom savjesti svi su polako počeli priznavati kako su u nekome razdoblju nepravilno testirali vlastita vozila. Pitamo se gdje je kraj? Hoće li Volkswagen samo zato što je bio prvi koji je otkriven, morati da pretrpi najveće sankcije?
U redu, japanski se Mitsubishi zbog četvrt vijeka pogrešnih testiranja potrošnje zamalo ugasio. U posljednji ga je čas, po cijeni od 2,2 milijarde dolara, spasio ‘veliki brat’ Nissan. Još jedan proizvođač danas je priznao ‘krivicu’. Suzuki, četvrti najveći japanski proizvođač automobila, navodno je od 2010. testirao potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova na način koji nije u skladu s japanskim regulativama. I to na čak 16 modela.
U cijelu priču upleteno je 2,1 milion vozila. Suzuki je, ruku na srce, ponovnim ispitivanjima utvrdio kako odstupanja u deklaracijama nema pa zato neće biti povlačenja vozila. Pitanje je jesu li svi proizvođači automobila u nekom razdoblju proizvodnje i testiranja novih modela malo iskrivili ili prilagođavali testiranja kako bi rezultati bili u zadatim okvirima? Možda jesu, ali još nisu otkriveni. Nezavisne novine