ZAGREB, Nezadovoljni što njihov med nije zaštićen nijednom od evropskih oznaka, slavonski pčelari su pokrenuli projekt zaštite izvornosti slavonskog meda kao autohtonog hrvatskog proizvoda.
Smatraju da je, osim nespornog kvaliteta, brendiranje meda važno kako bi njihov proizvod postao što konkurentniji na zahtjevnom evropskom tržištu, piše portal Poslovni.hr.
“Savjet Evrope podstiče zaštitu regionalnih proizvoda, a nama je stalo da brendiramo postojeći kvalitet. Naš med je u Evropi, posebno u Njemačkoj, veoma cijenjen i priznat, al ga tamošnji trgovci pakuju kao svoj. Sa sertifikatom bismo stekli prednost u odnosu na ostale proizvođače“, kaže Stjepan Aračić, predsjednik Pčelarske udruge “Zrinski” iz Slavonskog Broda.
Projekat zaštite porijekla, koji su finansijski pomogle slavonske županije, pokrenut je u Virovitičko-podravskoj županiji.
U Hrvatskoj sada ima oko 11.000 pčelara.
“Brendiranje je dobro jer se njime naš proizvod popularizuje. Po mom mišljenju, u cijelom postupku zaštite trebalo bi se skoncentrisati samo na neke specificne sorte poput medljikovca i meda od amorfe ili lipe, koji su u Slavoniji izrazito kvalitetni“, ukazao je pčelar Toni Guberac, koji na svom poljoprivrednom posjedu ima oko 150 košnica. Tanjug