BEOGRAD, Da bi po novom redu vožnje, koji stupa na snagu 9. decembra ove godine, voz između Beograda i Sarajeva nastavio da saobraća, željezničke uprave Srbije, Republike Srpske i BiH trebalo bi godišnje kolegama u Hrvatskoj da plate 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara pruge na teritoriji ove zemlje.
To znači da će ova linija biti ukinuta ukoliko hrvatska željeznica ne odustane od najave da novim redom vožnje obustavi saobraćaj čak 46 međunarodnih vozova. Za željeznički saobraćaj između Srbije i Hrvatske riječ je o ukidanju šest od ukupno 10 vozova.
– “Željeznice Srbije” nisu u mogućnosti da obezbjede dodatni novac sa kojim bi učestvovale u plaćanju dijela troškova ostalih vozova, koji tranzitiraju mrežom hrvatskih pruga, pa će se u saobraćaju između Srbije i Hrvatske po novom redu vožnje naći samo dva para vozova, za čiji saobraćaj se neće izdvajati sredstva – kaže za “Novosti” Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra “Željeznica Srbije”. – Ovih dana biće održan sastanak predstavnika željezničkih uprava Srbije, Hrvatske i Slovenije, na kojem će se razgovarati o mogućnostima međunarodnog saobraćaja u novom redu vožnje u skladu sa najavama “Hrvatskih željeznica”.
“Putnički prevoz hrvatskih željeznica” je linije na kojima saobraća 49 međunarodnih vozova procijenio kao nerentabilne i predložio njihovo ukidanje, rukovođeni racionalizacijom poslovanja, visokim troškovima, a malim prihodima. Pojedini od vozova, koji su predloženi za ukidanje, mogu ostati u saobraćaju ukoliko se zainteresovane željezničke uprave saglase sa plaćanjem troškova vožnje vozova hrvatskim prugama, odnosno plate naknadu za pristup željezničkoj infrastrukturi.
Donedavno su evropske željezničke uprave u međunarodnom saobraćaju preuzimale troškove korišćenja infrastrukture svaka na svojoj teritoriji, ali sada postaje gotovo redovna praksa da se naplaćuje nadoknada. “Željeznice Srbije” su krajem prošle godine, upravo zbog previsokih naknada u Italiji i Austriji ostale bez pojedinih direktnih međunarodnih linija.
“Hrvatske željeznice” predložile su da u saobraćaju ostanu dva para vozova koji saobraćaju hrvatskim prugama, a za koje se neće plaćati nadoknada, i to između Beograda i Filaha u Austriji i između Beograda i Švarcaha u Austriji sa vagonima za Cirih.
Ukinute linije
“Italijanske željeznice” su od Mađarske tražile godišnju naknadu od milion evra za voz koji je saobraćao između Budimpešte i Venecije (sa direktnim kolima iz Beograda za Veneciju), čime je Srbija ostala bez direktne veze sa Italijom. Naknada za pristup željezničkoj infrastrukturi razlog je što danas između Slovenije i Italije nema putničkih vozova, a “Rumunske željeznice” su pristale da plaćaju “Austrijskim željeznicama” samo naknadu za četiri mjeseca godišnje tokom ljetne sezone za voz “Dačija” do Beča. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Možda je 10 vozova između Hrvatske i Srbije i mnogo, možda je voz između Sarajeva i Beograda i nepotreban(jer se između ta dva glavna grada autobusom putuje 6.5-7 a vozom čitavih 10 sati), ali bi svakako bar jedan voz između Sarajeva i Zagreba, te Sarajeva i Ploča trebao ostati. Bilo kako bilo, na ucjene Hrvatskih željeznica, pa i države, ne treba i ne smije se pristajati. Ako misle ovako u EU, neka im je srećno. Bolje je živjeti 5 godina pošteno nego 100 godina licemjerno.