ZAGREB, Hrvatska za ulaganja u prometnu infrastrukturu u programskom razdoblju 2014.-2020. ima na raspolaganju gotovo 9,9 milijardi kuna (oko 1,35 milijardi eura) iz evropskih strukturnih i investicijskih fondova, a novac će se iskoristiti za izgradnju ili rekonstrukciju infrastrukture koja će olakšati kretanje ljudi i roba, ne samo unutar Hrvatske, već i prema ostalim dijelovima Evrope te poboljšati dostupnost prometno izoliranih gradova i područja ostatku zemlje, saopšteno je u subotu iz hrvatskog Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU.
Više pažnje posvetiće se povećanju sigurnosti puteva, poboljšanju sistema upravljanja željezničkim, gradsko-prigradskim i regionalnim saobraćajem, poboljšanju dostupnosti naseljenih ostrva stanovnicima i povezivanju ostrva s kopnom te povećanje količine teretnog saobraćaja na unutarašnjim plovnim putevima.
Posljednjih godina ulagalo se u izgradnju i razvoj savremenih autoputeva stoga će se bespovratna sredstva iz EU fondova prije svega usmjeriti na ostale vidove saobraćaja koji su nepravedno zanemareni i nerazvijeni, napominju iz hrvatskog Ministarstva.
U poboljšanju pristupa saobraćaja izoliranim gradovima i područjima treba svakako spomenuti ulaganja u saobraćajnu povezanost Dubrovačko-neretvanske županije i grada Dubrovnika s ostatkom zemlje kroz realizaciju velikih infrastrukturnih projekata izgradnje Pelješkog mosta i razvoja aerodroma Dubrovnik.
Riječ je o obalnom području koje je posebno po tome što je gotovo u potpunosti okruženo teritorijem BiH te graničnim prelazima i uskim prometnim grlima ograničeno u povezanosti s ostatkom zemlje.
“Hrvatska je jedina zemlja u Europskoj uniji koja da bi došla na svoju teritoriju mora preći kroz teritoriju druge države i zato nam je strateški interes što prije spojiti čitavu svoju teritoriju. Osim projekta Razvoja aerodroma Dubrovnik koji će poboljšati pristup Dubrovačko-neretvanskoj županiji, napokon smo krenuli i u realizaciju gradnje Pelješkog mosta s kojim ćemo u potpunosti riješiti problem saobraćajnog pristupa hrvatskom jugu”, naglasio je u saopštenju ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Tomislav Tolušić, prenosi Hina.
Projekt “Putovna povezanost s Južnom Dalmacijom”, kojim je predviđena izgradnja Pelješkog mosta, sufinancira se EU sredstvima u iznosu od više od 2,4 milijarde kuna (oko 330 milijuna eura), odnosno 78,5 posto od ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova projekta. Trenutno je u toku postupak javne nabave, a sam projekt trebao bi završiti 2022. godine.
Projektom su predviđene četiri faze realizacije koje uključuju izgradnju pristupnih puteva mostu, izgradnju samog mosta Pelješac, izgradnju dijela puta na Pelješcu (relacija Zaradeže – Prapratno) i izgradnju tzv. Stonske obilaznice (relacija Đonta-Doli).
Pelješki most je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj financiran iz EU fondova i ujedno jedan od pet najvećih mostova u Europi. Fena