ZAGREB – Izmjenom Zakona o zaštiti potrošača, trgovcima u Hrvatskoj će u skorijoj budućnosti biti nešto riskantnije da bez prethodnog pristanka građana kucaju im i zvone na vrata kako bi im prodali ili promovisali proizvode, a moraće dobro da pripaze i kada će u svrhu reklamiranja proizvoda koristiti recenzije kupaca.
Naime, na svakoj recenziji trgovac će morati jasno da označi da li je u njoj učestvovao stvarni kupac, koji je zaista koristio konkretni proizvod, a kad je u pitanju prodaja na vratima, prakse trgovaca protiv kojih će stizati prijave građana smatraće se nepoštenom trgovačkom praksom, a ti subjekti biće novčano kažnjeni, piše Jutarnji list.
Ovo je samo manji dio noviteta iz segmenta zaštite potrošača koji će u Hrvatskoj stupiti na snagu izmjenom Zakona o zaštiti potrošača, iako će najavljene izmjene na snagu stupiti tek krajem 2021. godine.
Ipak, navodi Jutarnji list, i to je već korak dalje u zaštiti potrošačkih prava po kojima posljednji Zakon o zaštiti potrošača donesen 2019. godine očigledno nije uspio dovoljno dobro da zaštititi građane od nepoštenih praksi trgovaca i ostalih poslovnih subjekata, piše Jutarnji.
Kako je potvrdilo Ministarstvo ekonomije, izmjene koje u zakonu slijede posljedica su implementacije i usklađivanja propisa u Hrvatskoj s evropskim direktivama.
Jedna od najvažnijih izmjena odnosiće se na pitanje određivanja sankcija za povrede Zakona o zaštiti potrošača, koje su u zakonu postojale i do sada, ali je praksa pokazala da sudovi u slučajevima određivanja kazni nemaju dovoljno jasne kriterijume na temelju kojih bi mogli da određuju visine kazni, niti ih prilagođavaju pojedinim slučajevima.
Novim odredbama pod nepoštenu praksu ulaziće roba sumnjivog kvaliteta, što dosad nije bio slučaj.
Nepoštenom trgovačkom praksom smatraće se i neistražene posjete trgovaca domovima potencijalnih potrošača, kao i objava recenzija koje nisu nastale na temelju pravog korisničkog iskustva, a dobra vijest za potrošače jeste i što će Zakon napokon definisati i pravo na obeštećenje. Tanjug