ZAGREB, Najave i upozorenja o novoj recesiji u Evropi, nisu, čini se, previše uticala na hrvatske potrošače.
Oni su, prema podacima trgovačkih centara, u predprazničnim decembarskim kupovinama dali više novca nego u decembru 2010.
Veća posjećenost prodavnica rezultirala je i nešto većom potrošnjom od prošlogodišnje. Procjene Hrvatske gospodarske komore (HGK) govore o 11 milijardi kuna (1,46 milijardi evra), potrošenih tokom decembra.
U istom lanjskom mjesecu su kupci u prodavnicama ostavili 10,5 milijardi kuna. To znači da je promet u prodajnim objektima uvećan za nešto manje od pet odsto.
Statistika pokazuje da se maloprodaja oporavlja u odnosu na 2010. Računato prema godišnjem nivou u 2011. u prodavnicama na malo očekuje se prosječan nominalan rast od četiri odsto, odnosno realni između jedan i dva procenta.
Ispitivanja tržišta pokazuju da se definitivno promjenila struktura potrošnje te se daje prednost samo najnužnijim proizvodima, dok je potražnja za luksuznim znatno smanjena.
To što su hrvatski potrošači uspjeli da “održe” nivo potrošnje na nivou iz 2010. treba tražiti i znatnom poskupljenju hrane tokom ove godine.
Iz Evrope, međutim, stižu najave o još jednoj teškoj godini koja slijedi za maloprodaju, a takav će trend vjerovatno zahvatiti i Hrvatsku.
Prema istraživanju londonske istraživačke grupe GfK, jedne od najvećih svjetskih kompanija za istraživanje tržišta, potrošačko povjerenje u Velikoj Britaniji je na nivou iz perioda najgore krize tokom 2009, a u novembru je maloprodaja pala za 1,6 odsto, najviše u posljednjih šest mjeseci.
Analitičari navode kako su prognoze lošije nego prije četiri godine. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
vise od polovina potrosenog su kreditne kartice koje treba uskoro doci na naplatu…