Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Hadžić: Hrvatska nije izolovala BiH, ali su uslovi neprihvatljivi

Hadžić: Hrvatska nije izolovala BiH, ali su uslovi neprihvatljivi

capital.bacapital.ba4. Jula 2012. — 07:47Nema komentara4 minute čitanja

SARAJEVO, Hrvatska nije donijela odluku da saobraćajno izoluje BiH, niti je ukinula međunarodni voz, već je ponudila mogućnost saobraćanja vozova pod drugim finansijskim uslovima koji su usklađeni sa evropskim direktivama, ali su neprihvatljivi za BiH, rekao je Damir Hadžić, ministar transporta i komunikacija BiH.

EU direktive, takozvani prvi paket, podrazumjeva restruktuisanje željeznica tj. razdvajanje infrastrukture i operacija s ciljem stvaranja ekonomski održivih sistema.

“Direktive EU nalažu otvaranje željezničkog transportnog tržišta, odnosno slobodan pristup infrastrukturi svim zainteresovanim operaterima i to pod jednakim uslovima za sve”, objašnjava Hadžić.

On je pojasnio da se pod infrastrukturom podrazumjevaju šine, regulacija i kontaktni vod, a posebno se naplaćuju lokomotiva, odnosno vuča, energija, čišćenje, čuvanje voza i slično u obrtnoj stanici, u zavisnosti od toga šta operater traži.

Hrvatske željeznice su, kaže Hadžić, u cijenu od 10 ili 20 evra uključile kompletnu uslugu. Ipak, veoma je teško ispuniti te troškove, koji su i do sada postojali, ali su dijeljeni solidarno.

“Nama u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH od prvog dana je jasno šta su EU direktive i šta domaće željeznice treba da ispune da bi postale efikasnije, ali mi nemamo moć da ih natjeramo da to i učine“, naveo je Hadžić.

Ministarstvo transporta i komunikacija BiH, u tom smislu, intenziviralo je sastanke i pregovore sa resornim ministrima Republike Srpske i Federacije BiH.

On je naglasio da je na svim međunarodnim vozovima veoma mali broj putnika, tako da troškovi voza daleko prevazilaze prihode. Tako je godinama.

Govoreći o uvođenju linije na relaciji Sarajevo – Ploče – Sarajevo u vrijeme turističke sezone na kojoj bi saobraćao novi niskopodni elektromotorni voz, Hadžić je rekao da su “Željeznice Federacije BiH” ocijenile da bi uvođenje voza na toj relaciji imalo smisla.

“Imaju kupljeno novo vozno sredstvo i normalno je da žele da pruže sigurnu i kvalitetnu uslugu svojim građanima. Međutim, Hrvatske željeznice nemaju takav interes, mada ne zabranjuju uvođenje te linije. Pri donošenju odluke oni nisu gledali širi interes ni jedne države“, kaže Hadžić.

Razlog za takvo ponašanje, kaže on, jeste princip poslovanja, jer Hrvatske željeznice – Putnički promet posluju na dohodovnom principu.

“Subvenciju mogu da imaju vozovi koji vrše javnu funkciju – zadovoljavanje potreba širokih narodnih masa i to su najčešće lokalni ili regionalni vozovi jedne zemlje. Ni jedna putnička linija u BiH nije isplativa bez subvencije”, ističe Hadžić.

BiH će pristupiti uvođenju vozova na relaciji Bihać – Sarajevo – Banjaluka – Mostar, kao i voza Banjaluka – Sarajevo – Mostar, što je, kako je naglasio, važno sa aspekta povezivanja ljudi i razvoja BiH.

“Ovo je isplativa investicija i to u svakom smislu. Naša je želja da povežemo sve dijelove BiH. Želimo da unaprijedimo lošu saobraćajnu povezanost Unsko-sanskog kantona sa ostalim gradovima u BiH, ali i da povežemo sve gradske centre, jer se time podstiče ekonomski razvoj” – navodi Hadžić.

Kada je riječ o koridoru kroz Neum koji bi povezivao Metković i Dubrovnik, Hadžić je rekao da se pitanja neumskog koridora i korištenja Luke Ploče trebaju tretirati kao cjelina.

On je dodao da je na sastanku sa ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske Sinišom Hajdaš Dončićem, održanom 3. maja u Zagrebu, dogovoreno da hrvatska strana podnese inicijativu za sporazum o izgradnji spojnih dionica na autoputu E65 (Neumski koridor).

Istovremeno, na bazi reciprociteta, BiH će podnijeti inicijativu za sporazum o naprednom korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković – Ploče.

“Sa načelnikom opštine Neum Živkom Matuškom takođe smo vodili veoma pozitivne razgovore. Dogovoreno je da će se poštovati interesi i prijedlozi lokalne zajednice. Time smo potpuno pojasnili različite medijske spekulacije u vezi sa negativnim stavom ove lokalne zajednice po pitanju Neumskog koridora”, kaže Hadžić.

On je dodao da je sada na potezu hrvatska strana i izrazio uvjerenje da će se zajedničkim radom doći do najboljeg mogućeg rješenja kako za građane Neuma, tako i Metkovića i Dubrovnika.  Srna

damir hadzic direktive eu hrvatska hrvatske zeljeznice voz
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakUlagači na Wall Streetu nadaju se novom popuštanju monetarne politike
Sljedeći članak Mančester junajted prodaje akcije zbog dugova

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.