VAŠINGTON, Korisnici društvene mreže “Gugl plus” provodili su na njoj samo 3,3 minuta mjesečno u periodu od septembra 2011. do januara 2012. godine, što je lošije i od “Majspejsa”, koji ima 27 miliona korisnika manje, pokazuju analitički podaci kompanije “Komskor”.
Radi poređenja, korisnici su u prosjeku na “Fejsbuku” provodili pet do šest sati u istom tom periodu, piše “Vol strit džurnal”.
“Guglov” portparol je izjavio da analize koje prave istraživačke kompanije ne daju potpunu sliku.
“Gugl posmatra ovaj servis ne kao poseban veb-sajt, nego kao mogućnost za produbljivanje svog odnosa sa milijardama postojećih korisnika koji su već privrženi našim servisima, poput pretraživanja interneta, Jutjuba, androida i ostalih. Kada se mjerenja vrše na ovakav način, angažman korisnika je ogroman”, izjavio je portparol.
“Komskor” je u svom izvještaju uvažio samo posjete sa ličnih kompjutera, a ne i sa mobilnih uređaja. Da su u analizu uključene i ove posjete, situacija bi bila još lošija po “Gugl”, jer “Fejsbuk” ima armiju redovnih korisnika koji se loguju sa mobilnih platformi.
Problem sa kojim se suočava “Gugl plus” jeste taj što korisnici ne žele da grade listu kontakata ispočetka na drugoj društvenoj mreži. Iako “Gugl plus” posjeduje neke jedinstvene opcije, poput “krugova” i “druženja”, analitičari i korisnici smatraju da servis nije dovoljno poseban da bi ih odvukao sa “Fejsbuka”.
“Trenutno niko ne želi još jednu društvenu mrežu”, izjavio je Brajan Solis, analitičar društvenih medija u firmi “Altimetar”. On je dodao da oni koji već koriste “Fejsbuk” nisu od “Gugla” dobili dovoljno dobro objašnjenje zašto je “Gugl plus” bolji.
“`Gugl` ulaže novac u reklamiranje na internetu, u magazinima, dnevnim listovima i televizijama, ali to možda neće biti dovoljno. `Gugl` će morati da zaoštri borbu i objasni zašto je `Gugl plus` bolji od konkurencije. Do tada, `Guglova` društvena mreže neće lako privlačiti korisnike, uprkos zabavnim sadržajima koje nudi”, zaključuje “Vol strit džurnal”.