NJUJORK, Internet kompanije polako “preskaču” naftne i druge profitabilne svjetske kompanije – “Gugl” godišnje već zarađuje 75 milijardi dolara.
Godinu dana ranije /2014. godine/ “Guglovi” prihodi su iznosili 66 milijardi dolara, a u 2013. godini prihod je bio 55,5 milijardi.
U zadnjih pet godina prihodi “Gugla” su /godišnje/ u porastu za desetak milijardi dolara.
“Gugl” je postao lider, prije svega, zahvaljujući pretraživanju interneta. Korisnici su u potrazi za nekim sadržajem na internetu koristili “Guglove” usluge.
Takođe, dobar udio u enormnom prihodu ima i plasiranje reklama i oglasa, što se pokazalo izuzetno uspješnim poslovnim modelom.
Cijena dionice “Gugla” kreće se do 730 dolara. Ta cijena pomnožena sa brojem ukupno izdatih dionica daje tržišnu vrijednost “Gugla” – od 500 milijardi dolara, i to je razlog zbog koga je ova kompanija prestigla “Epl”.
Među kompanijama koje najveći dio svojih prihoda ostvaruju kroz poslovanje na internetu su i “Amazon.kom” i “Fejsbuk”.
Tržišna vrijednost kompanije “Amazon.kom”, kreće se do 260 milijardi dolara, a “Fejsbuk” vrijedi još više – 300 milijardi.
Gledajući prema tržišnoj vrijednosti, nakon tri američke, na svjetskoj listi najvećih internet kompanija dolaze tri kineske, navode poslovni portali.
Tako se tržišna vrijednost “Alibabe” kreće do 170 milijardi dolara, a toliko otprilike vrijedi i “Tencent”, kineska internet “igračka”, slična “Fejsbuku”.
“Baidu”, najveći kineski sajt za pretrage, vrijedi 85 milijardi dolara. Srna