BANJALUKA , Gorivo u Srpskoj najjeftinije plaćaju stanovnici Semberije, dok je ono najskuplje u Trebinju, a razlike u cijenama idu i do deset feninga.
Rekao je ovo “Glasu Srpske” predsjednik Udruženja vlasnika benzinskih pumpi RS Vojin Mitrović i dodao da je gorivo najskuplje u Hercegovini jer je to najudaljenija destinacija što se tiče snabdijevanja, odnosno troškovi transporta su najveći.
Na benzinskoj pumpi “Nestro petrol” kazali su da posjeduju sedam benzinskih pumpi u Bijeljini, te da je na najprometnijoj pumpi za litar evrodizela potrebno izdvojiti 2,39 maraka, dok benzin košta od 2,36 do 2,44 maraka.
– Različite su cijene na našim pumpama, a na najprometnijoj benzinskoj pumpi gorivo je najskuplje, dok su na ostalim pumpama cijene niže za dva do tri feninga – rekli su u “Nestro petrolu” u Bijeljini.
Na njihovoj pumpi u Trebinju kažu da je za evrodizel potrebno izdvojiti 2,46 maraka, dok benzin košta od 2,39 do 2,48 maraka.
– Cijene goriva u ovom dijelu Srpske su isključivo najviše zbog velikih troškova transporta. Kada bismo imali manje troškove, onda bi gorivo bilo jeftinije i u ovom dijelu Srpske – kazali su na jednoj od “Nestro petrolovih” pumpi u Trebinju.
Slična situacija je i Ljubinju, gdje je cijena evrodizela viša za jedan fening, kao i cijene benzina.
U “Krajina petrolu” u Banjaluci kazali su da je za evrodizel na njihovoj pumpi potrebno izdvojiti 2,46 maraka, dok benzin košta od 2,37 do 2,45 maraka.
Gorivo u Srpskoj je poskupjelo od utorka, a prema riječima predsjednika Udruženja uvoznika i distributera nafte i naftnih derivata Vukašina Vojinovića, za evrodizel je potrebno izdvojiti od 2,45 do 2,5 maraka, a za benzin od 2,40 do 2,45 KM. Prije ovoga poskupljenja benzin je koštao od 2,28 do 2,35 KM, dok je za litar evrodizela bilo potrebno izdvojiti od 2,30 do 2,45 maraka.
Posljedice
Najnovije poskupljenje goriva u Srpskoj povući će za sobom talas poskupljenja životnih namirnica, a zbog enormnih cijena energenata neizvjesna je i proljećna sjetva.
Poskupljenje goriva negativno će se odraziti i na privrednike, dok su sa druge strane pojedini prevoznici već poskupili cijene karata.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
“Aleksandar Djakonov, generalni direktor “Nestro petrola” a.d. Banja Luka u intervjuu za “Fokus” rekao je ako se naše cijene uporede sa cijenama u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji, primjetno je da smo mi konstantno za deset odsto jeftiniji” ,ali istina je malo drugacija, razlika cijene kod nas i u Srbiji je samo ta da je kod nas dizel 2,5KM a kod njih benzin, te obratno 2,4 kod nas benzin a kod njih dizel, a to samo zbog različitih davanja državi u zavisnosti od goriva, da ne pricamo o inflaciji koja je zvanicno gotovo 10% veca u Srbiji nego u RS, te kursu KM prema Evru i Dinara prema istom, kao sto je slucaj i sa Kunom. Na kraju, pitao bih gospodina, kolika je bila razlika u cijenama Hrvatske, Srbije i RS prije privatizacije NIRS-a? cini mi se i do 25% u odnosu na HR, zar ne?