BANJALUKA, Stanovnike Republike Srpske od danas na benzinskim pumpama očekuju niže cijene goriva od pet do deset feninga po litru – rekao je “Glasu Srpske” predsjednik Udruženja vlasnika benzinskih pumpi RS Vojin Mitrović.
On je naglasio da je uzrok pojeftinjenja naftnih derivata na pumpama pad cijena goriva u rafinerijama.
– Još uvijek nismo dobili cijene naftnih derivata iz rafinerija, ali na osnovu nekih podataka očekujemo da će se pojeftinjenje goriva kretati u rasponu od pet do deset feninga po litru – rekao je Mitrović.
Prema njegovim riječima, cijene evrodizela i super benzina na benzinskim pumpama juče su se kretale od 2,25 do 2,30 KM, dok su za litar bezolovnog benzina stanovnici izdvajali od 2,20 do 2,28 KM.
Mitrović je naglasio da se ne zna da li će u idućem periodu doći do daljeg pada cijena goriva u Srpskoj.
– Ako rafinerije budu pratile sniženje cijena naftnih derivata na svjetskoj berzi, i benzinske pumpe će pratiti taj trend i nastaviti sa daljim formiranjem novih cjenovnika – kazao je Mitrović.
Predsjednik Udruženja uvoznika i distributera nafte i naftnih derivata RS Vukašin Vojinović rekao je da je vrijeme da vozače u RS konačno na benzinskim pumpama dočeka i pad cijena goriva.
– Gorivo će biti jeftinije do deset feninga u odnosu na dosadašnje cijene – kazao je Vojinović.
Cijene sirove nafte na azijskom tržištu juče su “skliznule” ispod 99 dolara za barel pod pritiskom jačanja dolara, koje čini tu sirovinu skupljom za investitore koji posjeduju druge valute.
Nafta za orijentacionu isporuku u junu je u elektronskom poslovanju na njujorškom terminskom tržištu ugovarana 84 centa u padu, po 98,81 dolar za barel, nakon što je u petak zaključena na 99,65 dolara, 68 centi u porastu u odnosu na prethodni dan.
Faktori
Vukašin Vojinović je rekao da na formiranje cjenovnika na benzinskim pumpama u Srpskoj utiče više faktora, od kojih je jedan i blizina rafinerije.
– Ako se gorivo transportuje u udaljenija područja od rafinerije, onda će gorivo u tim područjima biti skuplje za dva, tri feninga zbog prevoza – kazao je Vojinović.
On je naglasio da je gorivo u RS jeftinije u onim područjima gdje ima više benzinskih pumpi, što je slučaj u Brčkom i Bijeljini, gdje su cijene naftnih derivata najniže u RS.
– U ovim opštinama gorivo je jeftinije i do pet feninga u odnosu na Banjaluku i druge opštine – kazao je Vojinović. Glas Srpske
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zasto su cijene nafte na domacim pupmama tako rigidne na dole?
Kad cijene na svjetskom trzistu porastu, potrebno je da prodje samo nekoliko dana, i da se iste prilagode na domacim pupmama u RS/BiH.
Trenutna cijena nafte na Njujorskom trzistu iznosi 97,85$ za barel. Najvisa cijena 29.aprila 2011. godine je bila 113,39$ za barel nafte. Prema tome ista je niza za 13,7%. S druge strane, cijena dizela na pupmama u RS/BiH iznosi 2,30 KM/L u periodu duzem od mjesec dana. Uzimajuci u obzir smanjenje od 13,7%, na svjetskom trzistu, ista bi trebala na domacim pupmama biti oko ispod 2 KM/L.
Sigurno ćemo ih komentarima na Capitalu natjerati da spsute cijenu na 2KM :))) Jedina druga varijanta je da svi parkiramo aute i lagano pješke na posao, ko ga ima, i u grad ali sudeći po našem mentalitetu to se nikada neće desitit zato neka nas šišaju dok se može!!! 😉
Kod nas je situacija da imamo ogroman broj pumpi. pa na svakih deset km ceste imamo barem po jednu i tu je logika poslovanja drugacija. Ne ide se na obim prodaje (jer ne moze radi broja pumpi), vec na veliku razliku u cijeni.
Upravo obrnuto od nacina poslovanja na pumpama EU (manji broj pumpi sa vecim prometima i manjom razlikom u cijeni). Dok god budemo imali ovoliki broj pumpa i pumpasa situacija ce biti ovakva.