NJUJORK, Sve je počelo 1996. godine kao projekat dvojice studenata Univerziteta Stenford. Trinaest godina kasnije, Google je korporacija sa 20.000 zaposlenih širom svijeta, čije se bogatstvo mjeri milijardama.
Google je najpopularniji internet pretraživač. Oko 60 odsto kompletne pretrage na svjetskoj mreži obavlja se preko Google-a. Čak postoji i glagol “to google” ili Googlati, što znači upotrebiti Google za pretraživanje informacija na internetu. Taj glagol dodat je i u Oksfordski rječnik engleskog jezika 2006, piše “Deutsche Welle”.
“Kada je sve počelo, to je bila kao jedna mašina za pretraživanje. Bila je to dobra stranica sa interesantnim imenom. Izgledalo je da radi i da bolje povezuje ljude sa željenim informacijama nego konkurentske stranice”, kaže Nil Ričards, profesor prava na Univerzitetu Sent Luis u Vašingtonu.
Google danas bilježi 200 miliona pretraga dnevno, što je oko dvije trećine svih internet pretraga.
Ali, iako je riječ Googl sinonim za internet pretraživač, danas kompanija nudi mnogo više. Umorni ste od brisanja mejlova – otvorite Gmail nalog i imate gotovo neograničen prostor za čuvanje dokumenata.
Krenuli ste na put – odštampajte plan grada ili regiona. Interesuje vas nešto u Zapadnoj Africi – tu je Google Earth, virtuelna globalna mapa sa geografskim informacijama. I možda ste čuli za internet platformu sa kratkim video klipovima, zvanu You Tube – pa Google je takođe vlasnik.
“Mi nikada nismo zadovoljni. Uvijek želimo da budemo bolji i da napravimo atraktivniju ponudu našim korisnicima, ističe portparol Google-a Stiven Kojhel.
“Ne čini zlo”
Moto kompanije “Ne čini zlo” izgleda da odzvanja jednako u ušima korisnika kao i u ušima zaposlenih. Godine 2008, magazin Fortune rangirao je Google kao najbolje mjesto za rad u Americi.
Kompanija može da nauči mnogo više o ljudima koji koriste i druge usluge, kao što je e-mail ili socijalna mreža Orkut. Google je došao i na udar zemalja poput Njemačke i Kine u vezi sa projektom digitalizacije knjiga, kojim bi trebalo da se digitalizuju milioni knjiga i učine dostupnim na mreži.
Projekat je naišao na osude i kritike širom svijeta. “Samo 20 odsto svjetskih informacija je digitalizovano, tako da imamo još mnogo posla”, zaključuje portparol Google-a, s digitalnim pogledom na svijet.