ČIKAGO, Najveći američki proizvođač automobila, kompanija “Dženeral motors” (GM), najavila je da će ponuditi popust i do 6.000 dolara za prodaju preostalih sportsko-terenskih vozila robne marke “hamer”, nakon odluke da obustavi proizvodnju tog čuvenog brenda.
GM odlučio je da prestane da proizvodi “hamer” 24. februara, nakon što je propao dogovor o prodaji te robne marke kineskoj kompaniji koja se bavi proizvodnjom teške opreme “Sičuan Tengdžung hevi indastri mašineri”.
Američki auto-gigant takođe je saopštio da još razmatra sve “održive alterntive” za prodaju kompletnog ili dijela “Hamera”. GM se odrekao četiri od osam njegovih američkih robnih marki, nakon što je u junu prijavio bankrot.
GM je spreman da proda korišćenu opremu za izradu sportsko terenskog vozila “hamer H3” i pik-ap verziju”H3T” u njegovoj fabrici u Šrebeportu u Luizijani, a fabrika bi trebalo da bude zatvorena ne kasnije od 2012. godine.
Američka prodaja “hamera” u prva tri mjeseca ove godine smanjena je 72 odsto, na 855 vozila, u odnosu na isti prošlogodišnji period.
GM je takođe najavio ukidanje robne marke “saurn”, pošto je propala prodaja tog brenda grupaciji “Penske automotiv”. Američka kompanija već je prodala švedsku filijalu “Saab” kompaniji “Spajker” u februaru ove godine, a najavila je zatvaranje montažne trake za izradu brenda “Pontijak”.
Grupa GM odlučila je da pod svojim okriljem zadrži samo četiri robne marke i svu snagu usmjeri ka “ševroiletu”, “bjuiku”, GMC i filijali “Kadilak” u SAD.
GM želi da nađe kupca za “Hamer” koji će biti u stanju da uloži dovoljno novca u nove proizvode i da izrađuje robnu marku koja će biti profitabilna, a mnogi od 3.000 radnika “Hamera” biće angažovani na razvoju drugih GM modela, najavila je uprava kompanije, ne navodeći precizne brojke.
“Hamer” prema procjenama vrijedi oko 500 miliona dolara, kako je to naveo GM u dokumentu koji je predat Stečajnom sudu u Njujorku, kada je prijavljen bankrot.
GM sa sjedištem u Detroitu dobio je odobrenje Stečajnog suda da rasproda dio imovine, nakon što je doživeo kolaps pod teretom od 172,8 milijardi dolara duga zbog toga što se kompanija nije prilagodila potražnji za automobilima manje potrošnje goriva.
Prezadužena kompanija je dobila više od 50 milijardi dolara kredita od američke vlade za pomoć u reorganizaciji, čime je američka vlada postala njen najveći akcionar. Biznis