BANJALUKA, Tihomir Gligorić, direktor Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne odnose (RUGIPP), tvrdi da će poslovi vezani za eksproprijaciju na dionici autoputa Banjaluka – Doboj biti završeni na vrijeme ukoliko se promijeni pristup radu i svi koji su uključeni u taj posao budu izvršavali svoje zadatke.
Gligorić kaže da će njegovi radnici raditi prekovremeno subotama i nedjeljama, a ukoliko bude bilo potrebe da će razapeti i šator u Derventskom polju, iz kojeg će raditi kako bi se sve stiglo na vrijeme.
Tvrdi i da je spreman da snosi odgovornost ukoliko zbog RUGIPP-a bude bio probijen rok 30. juna za uvođenje “Štrabaga” u posao izgradnje dionice autoputa od Banjaluke do Doboja.
Da li je RUGIPP spremna za poslove koji joj predstoje?
GLIGORIĆ: Nakon potpisivanja ugovora sa “Štrabagom” mi smo se već počeli pripremati za ovaj projekat s obzirom na to da je određen kratak rok za rješavanje imovinsko-pravnih poslova koji podrazumijeva puno tehničkih radnji i subjekata koji će učestvovati u tome.
Da li se počelo već sa konkretnim radnjama?
GLIGORIĆ: Vrlo je važno da što prije dobijemo projekat autoputa jer kad se on preda utvrdiće se pojas eksproprijacije i tad počinju da teku rokovi za pravobranilaštvo i geodetsku upravu. Iako projekat još nemamo, mi smo već započeli mnoge aktivnosti.
Koje su to aktivnosti?
GLIGORIĆ: Radimo na digitalizaciji putnog pojasa, već je digitalizovano 14 katastarskih opština, pa su preduzete sve mjere da Uprava sa privatnim sektorom do 20. januara 2009. godine završi poslove digitalizacije za preostale 23 katastarske opštine kroz koje će prolaziti trasa autoputa. Kad se završe ti poslovi, za par minuta će se u potpunosti moći utvrditi tačna linija autoputa.
Šta se još trenutno radi?
GLIGORIĆ: Raspisan je tender za poslove geodetskog snimanja koji dolazi poslije digitalizacije, odnosno cijepanja parcela na terenu. Trasu od 71 kilometar smo podijelili na sedam lotova kako bismo što prije završili taj posao. U tenderskoj dokumentaciji stoji da će geodetska uprava uvijek moći, ukoliko dođe do problema, da otkaže izvođača i da vlastitim resursima završi posao u roku.
Da li ste osposobljeni tehnički, materijalno i stručno za ovakav posao?
GLIGORIĆ: Uprava je obezbijedila kvalitetnu opremu, a u rješavanju imovinskih odnosa biće angažovano 20 ekipa, u koje će biti uključen iskusan kadar iz unutrašnjosti, kako bi se posao završio u roku.
Da li možete tvrditi da ćete u roku izvršiti posao koji vam predstoji?
GLIGORIĆ: Zadatak Vlade će Geodetska uprava izvršiti u roku. Međutim, da bi se uspjelo mora se promijeniti shvatanje prema radu – radi se samo osam sati dnevno. Mora se shvatiti da je ovo kapitalan projekat koji se dešava samo jednoj generaciji i ako se bude radilo 12 i 16 časova, subotom i nedjeljom, može se stići. Uprava već funkcioniše na taj način i u ovom trenutku ekipe su već na terenu i ne postavlja se pitanje radnog vremena.
Da li ste spremni snositi odgovornost ukoliko ne završite posao do kraja juna?
GLIGORIĆ: Ja sam spreman da podnesem teret odgovornosti ukoliko ne završimo ovaj posao. Ipak, najmanje je važno u junu da ja kažem da nisam završio posao i da me Vlada razriješi dužnosti, jer sam upropastio jednu kapitalnu investiciju. Zato je pošteno reći na početku da ukoliko nemam sposobnosti da to odmah kažem. Da bi se ovo završilo, rekao sam kroz šalu da ću razapeti šator u Derventskom polju i da će službenici biti jedna terenska jedinica koja će završiti posao.
Da li će biti dovoljno 70 miliona KM za eksproprijaciju 71 kilometra trase?
GLIGORIĆ: Mislim da se može uklopiti u predviđenih 70 miliona KM. Za razliku od dionice prema Gradišci ova će biti dosta jeftinija, jer će biti manje objekata za rušenje.
U kojoj dužini će trasa autoputa prelaziti preko državnog zemljišta? Koje su najveće opasnosti za probijanje rokova?
GLIGORIĆ:
GLIGORIĆ: Koliki je tačno udio državnog zemljišta preko kojeg će prolaziti trasa autoputa za sada se ne može tačno govoriti, jer se taj procenat tačno utvrđuje, ali se može reći da je znatno manji od prvobitno navedenog procenta od oko 70 odsto.
Opasnost za probijanje roka
U srijedu smo na sastanku sa projektantom dobili zabrinjavajuću izjavu da će 20 kilometara trase riješiti do kraja februara, a da im do kraja aprila neće biti dovoljno da riješe cjelokupnu dionicu.
Vlada RS treba da preduzme sve mjere kako bi projektant završio u predviđenom roku. Postoji opasnost da ukoliko se ne riješi taj problem bude probijen rok. Mi njih ne moramo čekati u smislu da nam kažu kolika će biti debljina puta i druge tehničke karakteristike, već nas samo zanima osovina puta od koje se mjeri širina eksproprijacionog pojasa.
Za geodetsku upravu je to važno, i mi smo im to stavili do znanja, da nam daju liniju ili pojas eksproprijacije kako bi mogli nesmetano raditi naš dio posla. Pitanje eksproprijacije se ne može rješavati parcijalno jer koncesionar hoće da se za cijelu trasu regulišu imovinsko-pravni poslovi kako bi se uveo u radove i dobio potrebne građevinske dozvole. Nezavisne N.