FRANKFURT, Američki gigantski proizvođač vozila “Ford” će definitivno prodati robnu marku “Volvo”, izjavio je na Sajmu automobila u Frankfurtu švedskoj novinskoj agenciji TT finansijski direktor “Forda” Luis But.
On je odbacio svaku mogućnost da bi pod svojim okriljem “Ford” mogao da zadrži švedsku filijalu “Volvo automobili” koja posluju sa gubicima.
Planiramo da prodamo švedski “Volvo” pošto želimo da se fokusiramo na “Ford”, čija je situacija u svijetu i dalje teška, kazao je But i naglasio da “Ford” još posluje sa gubicima.”
Švedska grupa “Volvo” prema navodima lokalnih medija ima manjak od skoro dvije milijarde dolara.
Za kupovinu “Volvoa” bila je zainteresovana kineska manja privatna autokompanija “Žili holding”, koja posluje u okviru firme “Žili automotiv”, ali je izvršni direktor “Volvoa” Stefan Odel izjavio je u utorak da je kineska kompanija demantovala da se priprema za učešće na tenderu za preuzimanje švedske firme.
“Ford” je u prvom tromjesečju 2009. godine zabilježio manji gubitak nego što se očekivalo s obzirom na duboku krizu autoindustrije i saopštio da je na dobrom putu da godinu završi makar na nuli, naglašavajući da ne očekuje da će tražiti zajam od vlade.
U saopštenju “Forda” se navodi da je u prva tri mjeseca zabilježen gubitak od 1,43 milijarde dolara, ili 60 centi po akciji, prema neto profitu od 70 miliona dolara, tri centa po akciji, iz istog perioda lani, prenio je Reuters.
But je izjavio da je rukovodstvo uvjereno da će kompanija preživjeti 2009. bez državne pomoći, ali o 2010. nije želio da spekuliše.
Ne računajući jednokratne troškove, prihodi “Forda” su u prvom tromjesečju pali za gotovo 37 posto, na 24,8 sa 39,2 milijarde dolara, što je u najvećoj mjeri posljedica pada prodaje kola na američkom tržištu u tom periodu od 43 posto.
Predstavnici “Forda” su na Sajmu u Frankfurtu, koji je počeo u ponedeljak, zatražili od evropskih vlada da produže primjenu sistema “staro za novo” pošto je potražnja i dalje “vrlo slaba”, upozoravajući da bi ukidanje povlastica za prodaju vozila moglo dovesti do još jednog drastičnog pada isporuka.
Izvršni direkoptor filijale “Ford Evropa” Džon Fleming ocjenio je u Frankfurtu da “tržište nije normalno”, kao što nisu normalni ni uslovi poslovanja.
On očekuje da će bez finansijske podrške prodaja “dalje padati i u 2010. godini”, u odnosu na već depresirani nivo isporuka.
Bez obzira na blagi oporavak prodaje u avgustu od tri posto, poslije 14-mjesečnog posrtanja, direktori auto-kuća i eksperti upozoravaju na moguću drugu rundu pada prodaje, kada se obustavi primjena sistema “staro za novo.”
Šef marketinga i “Fordove” prodaje Džim Ferli smatra da će prodaja kola u SAD najvjerovatnije pasti između 30 do 40 posto u septembru, u odnosu na avgust, zbog nestašice novca za sprovođenje programa “keš za krntije.”
Proizvođači vozila u Evropi pažljivo prate moguće strukturne promjene u autoindustriji nakon što je američki “General motors” (GM) pristao na prodaju njegove evropske filijale”Opel” kandskom konzorcijumu “Magna” prošle sedmice, što je izazvalo pravu političku buru povodom 4,5 milijarde eura državne pomoći koju je Njemačka obećala za sprovođenje te transakcije.
Fleming je rekao da “Ford” nema ništa protiv državne finanijske pomoći “Opelu” ili nekoj drugoj autokompaniji, ali smatra da Evropska komisija i vlade evropskih država moraju da obezbjede “podjednake uslove” za poslovanje svih proizvođača.
Britanija i Belgija već su zatražile od Evropske komisije, izvršnog tijela Evropske unije, da ispita da li su preuzimanjem “Opela” favorizovani njemačaki radnici zbog obećane pomoći zvaničog Berlina u iznosu od 4,5 milijarde dolara.
Obje zemlje iznijele su više sumnji povodom dogovora da se “Opel” proda kanadskoj “Magni”, kojim se garantuje opstanak svih njemačkih fabrika “Opela”, dok će njegova filijala u Belgiji i jedna od dvije fabrike “Voksal” u Britaniji biti zatvorene.